Wiemy już, że to nie tłuszcz a cukier bardziej przyczynia się do otyłości. Nadmiar słodyczy w diecie odkłada się w ciele w postaci tkanki tłuszczowej, ponieważ organizm nie ma kiedy spalić zawartej w nich glukozy. Słodkie przekąski powodują nadwyżkę kilogramów, cellulit, trądzik, próchnicę czy cukrzycę. Są powodem uszczerbku na wyglądzie i zdrowiu, lecz ich spożywanie może mieć znacznie gorsze konsekwencje. Nowe badania naukowców z Boston University School of Medicine wykazały, że nadmiar cukru w diecie fatalnie wpływa na pamięć krótkotrwałą.

Eksperyment naukowy przeprowadzono na grupie ochotników, którzy każdego dnia musieli spożywać dosładzane napoje. Następnie sprawdzano, jak funkcjonuje ich mózg. Okazało się, że pamięć tych osób zaczęła szwankować. Nie byli w stanie powiedzieć, co robili w ciągu ostatniego tygodnia. Nie rozpoznawali określonych miejsc lub postaci. Co więcej, wyniki badań pokazały, że cukier ma destrukcyjny wpływ również na pamięć długotrwałą. Wystarczy tydzień jedzenia słodyczy w nadmiarze, by poważnie upośledzić mózg. 

Strzeżcie się więc słodzonych napojów, mlecznej czekolady i wszelkich, wysoko przetworzonych ciast. Zastąpcie cukier miodem, melasą lub daktylami, albo spróbujcie całkowicie z niego zrezygnować. Dieta bogata w cukier przyczynia się do rozwoju choroby Azheimera oraz sprawia, że jesteśmy bardziej podatni na schorzenia. Zarówno mózgu, zębów, skóry, kości jak i układu pokarmowego. Naukowcy spostrzegli również, że menu obfitujące w słodkie produkty przyspiesza procesy starzenia się ciała. 

Pamięć, emocje i empatia to czynniki, które czynią nas tymi, kim jesteśmy. Lepiej więc zachować umiar w spożywaniu słodyczy. - czytamy w oświadczeniu naukowców z Bostonu. 

Na jesienną chandrę polecamy więc gorzkie kakao lub batatowe brownie!

Detoks cukrowy - jak go przeprowadzić? >>