Jeśli ćwiczycie to z pewnością zdajecie sobie sprawę, że wyciskanie siódmych potów na siłowni to nie wszystko. To, co spożywamy także wpływa na stan i wygląd naszego ciała. Co z tego, że chodzimy na fitness lub biegamy sześć razy w tygodniu, jeśli w naszej diecie są ogromne ilości tłuszczu, cukru, czy przetworzonego jedzenia. Zbilansowana, zdrowa dieta to klucz do sukcesu. Informacje o dietach odchudzających, czy właściwościach owoców i warzyw znajdziecie wszędzie. Jednak tym razem bierzemy pod lupę źródło białka, które znajdziemy w prawie każdej lodówce. Okazuje się, że spożywane codziennie świetnie wpływa na układ pokarmowy i wygląd naszego brzucha. 

Najzdrowsze owoce. Które powinniśmy włączyć do naszej diety? >>

Co jeść codziennie rano, żeby mieć płaski brzuch?

Zgadliście już o co chodzi? O jajka! Tak, jaja kurze przez lata były uważane za zdrowe, potem jednak pojawiły się badania twierdzące, że ten składnik diety podwyższa cholesterol i prowadzi do miażdżycy. Po latach przeprowadzono kolejne analizy, które wykazały, że jajka nie tylko są źródłem łatwo przyswajalnego białka, ale i witamin (A, E, D, K, czy z grupy B) czy składników mineralnych typu: fosfor, potas, sód, wapno, żelazo, magnez, miedź, cynk, selen. Na dodatek, są niskokaloryczne. Średnio, jedno jajko (ważące ok. 56 g) zawiera ok. 80 kalorii.

Dieta na płaski brzuch: jajka

Jajka na płaski brzuch

American Heart Association poleca, żeby jeść jajka, zwłaszcza na śniadanie. Nie tylko z powodu ich wpływu na dietę redukcyjną. Żółtka jaj są również dobre dla oczu - zawierają luteinę i zeaksantynę, które zmniejszają ryzyko zaćmy i zwyrodnienia plamki żółtej, a te są główną przyczyną ślepoty u osób w wieku 55 lat i starszych. Oczywiście osoby mające problem z cholesterolem nadal nie mogą ich jeść w sporych ilościach. Badania w Chinach wykazały, że częste jedzenie jaj spowodowało obniżenie zachorowań na serce, czy występowania udarów mózgu.

To jak jest z tymi jajkami? Ile powinniśmy ich jeść w ciągu tygodnia, żeby nasz brzuch wyglądał dobrze? Amerykańscy dietetycy zalecają jedno jajo dziennie. To ok. 25% zapotrzebowania dorosłego człowieka na białko! Lekkostrawne będzie jajko na miękko. Dietetycy polecają również jaja sadzone, czy w postaci rzadkiej jajecznicy (ze ściętym białkiem). Długa obróbka termiczna sprawia, że jajka tracą część witamin i minerałów.