Płaski brzuch w tydzień - jak to zrobić?

W ELLE jak mantrę powtarzamy, że bez zdrowego stylu życia nie ma magicznych efektów, jeśli chodzi o sylwetkę. Sport to podstawa, ale wiemy, że z konsekwencją bywa różnie... W sytuacjach last minute płaski brzuch zamiast na siłowni możesz zrobić sobie w kuchni - wystarczy trochę podrasować swoje codzienne menu i wprowadzić w życie kilka zdrowych nawyków!

Poznaj nasze sposoby na płaski brzuch:

1. Wprowadź do diety probiotyki

Płaski brzuch bez ćwiczeń - 8 sprawdzonych sposobów, fot. Fotolia

Zadbaj o to, aby w Twojej diecie nie zabrakło probiotyków - dobrych kultur bakterii, które pomagają w trawieniu przewodowi pokarmowemu i zapobiegają problemom żołądkowo-jelitowym. Dzięki nim Twój brzuch szybko stanie się płaski, a produkty probiotyczne bogate dodatkowo w białko (jak kefiry i jogurty naturalne) spożywane na śniadanie przyczyniają się do zdrowej utraty zbędnych kiloramów. Zdrowych kultur bakterii szukaj w fermentowanych napojach mlecznych lub domowych naparach na bazie grzybka tybetańskiego i herbacianego. 

 

2. Płaski brzuch bez ćwiczeń: Wyprostuj się

Płaski brzuch bez ćwiczeń - 8 sprawdzonych sposobów, fot. Fotolia

Nie garb się! Prostuj plecy kiedy stoisz i siedzisz - nie tylko dla zdrowia swojego kręgosłupa. Wyprostowana sylwetka jest również efektem napinania mięśni brzucha. Dzięki takim ruchom zaczynają pracować i "wciągać" się do środka. Skrzywienie w odcinku lędźwiowym (lordoza) powoduje, że Twój brzuch jest nienaturalnie wypięty w przód, pamiętaj więc o tym by zamiast wyginać swoje ciało do tyłu kierować miednicę tak, by znalazła się w osi z kręgosłupem. 

 

 

 

3. Płaski brzuch bez ćwiczeń: Pij dużo wody

Płaski brzuch bez ćwiczeń - 8 sprawdzonych sposobów, fot. Fotolia

Picie odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia (ok. 2 L, jeśli nie uprawiasz sportu) to klucz do posiadania płaskiego brzucha. Przyczynia się do szybszego spadku wagi i zapobiega "odkładaniu się" tu i ówdzie zbędnej tkanki tłuszczowej. Odwodniony organizm zatrzymuje w sobie wodę, przez co przybywa nam kilogramów, a nasze ciało wygląda na większe, niż jest w rzeczywistości. Dbając o dobry poziom nawodnienia wyeiliminujesz niestrawności i wzdęcia. 

 

4. Płaski brzuch bez ćwiczeń: Włącz jabłka do menu

Płaski brzuch bez ćwiczeń - 8 sprawdzonych sposobów, fot. Fotolia

Nie masz nadwagi, a mimo to Twój brzuch wyglądem przypomina piłkę? Być może problemem jest złe trawienie i dieta złożona z nieodpowiednich pokarmów. W naturalnym osiągnięciu płaskiego brzucha pomogą Ci jabłka - te owoce regulują (i przyśpieszają!) metabolizm za sprawą zawartych w nich pektyn, które zapobiegają wchłanianiu przez organizm tłuszczów. Dodatkowo posiadają mnóstwo błonnika zapewniającego uczucie sytości, a ich skórka bogata jest w wartościowe substancje odżywcze.

 

5. Płaski brzuch bez ćwiczeń: Jedz bez pośpiechu

Płaski brzuch bez ćwiczeń - 8 sprawdzonych sposobów, fot. Fotolia

Jeśli chcesz mieć płaski brzuch, nie jedz w pośpiechu. Spokojne przeżuwanie posiłków kęs po kęsie zapobiega późniejszym niestrawnościom i wzdęciom żołądka, co nie tylko powoduje senność i poczucie dyskomfortu, ale przekłada się również na wygląd brzucha. Jedząc szybko, połykamy za dużo powietrza, co również powoduje problemy z trawieniem. 

 

6. Płaski brzuch bez ćwiczeń: Spaceruj 

Płaski brzuch bez ćwiczeń - 8 sprawdzonych sposobów, fot. Fotolia

Nie musisz biegać, by mieć płaski brzuch, jeśli nie przepadasz za sportem. Wystarczy 30 minut spaceru codziennie, aby poprawić swój metabolizm. W efekcie Twój organizm zacznie szybciej spalać tłuszcz, szczególnie w okolicach talii, ponieważ to ruch mięśni brzucha odpowiada za szybki chód. 

 

7. Płaski brzuch bez ćwiczeń: Porzuć żucie gumy

Płaski brzuch bez ćwiczeń - 8 sprawdzonych sposobów, fot. Fotolia

Co wspólego z płaskim brzuchem może mieć guma do żucia? Jak się okazuje, żując ją połykamy za dużo powietrza "napompowując" nim nasz żołądek. Guma powoduje również nieprzyjemne uczucie głodu, a zawarte w niej substancje podrażniają kwasy żołądkowe. Chcesz mieć płaski brzuch? Lepiej zrezygnuj z tej czynności. 

 

8. Płaski brzuch bez ćwiczeń: Zrezygnuj z pszenicy

Płaski brzuch bez ćwiczeń - 8 sprawdzonych sposobów, fot. Fotolia

Częstą przyczyną bezskutecznej walki z nieproporcjonalnym tyciem i zapasem tłuszczu gromadzącym się w talii jest dieta, w której znajduje się nadmiar produktów pszenicznych. Chcąc mieć płaski brzuch, powinnaś odstawić wypieki z mąki pszennej i zastąpić je bezglutenowymi alternatywami lub zbożami przyjaznymi dla sylwetki: mąką orkiszową (ma naprawdę niski indeks glikemiczny), razową, żytnią. Pszenica rozregulowuje metabolizm i pobudza apetyt, w zamian dając nam bezwartościowe kalorie i cukier, który szybko zamienia się w tłuszcz.