Jak schudnąć z brzucha?

To prawda - chudnięcie zaczyna się od kuchni. Posiłki, które jemy każdego dnia, mają duży wpływ na wygląd brzucha. Jednak nie chodzi wyłącznie o to, by zacząć żyć o sałatce i wodzie. Sprzymierzeńcem smukłej figury są składniki spożywcze, które udrażniają przewód pokarmowy. Dzięki nim metabolizm przyśpiesza, a tłuszcz przestaje odkładać się w postaci boczków. Spożyte kalorie mają dawać energię, zamiast ją zabierać, dlatego warto dokonywać mądrych wyborów. Na czarną listę wpisz fast food i słodycze - pokarmy ciężko trawione przez organizm. Dieta na płaski brzuch powinna obfitować w warzywa, owoce, zieleninę, białko oraz nieprzetworzone tłuszcze. Naturalny styl odżywiania połączony z ćwiczeniami przyniesie efekty w szybkim czasie. Nie odkładaj zdrowych zmian na kolejny dzień. Sporządź listę zakupów i zacznij już dziś. Pamiętaj - nie można odchudzić tylko jednej części ciała. Na zdrowej diecie idącej w parze ze sportem zyska cała sylwetka, nie tylko brzuch. Dasz radę!

Dieta na płaski brzuch: produkty mleczne

Jak schudnąć z brzucha? fot. Fotolia

Najczęstszym produktem polecanym w trakcie odchudzania są jogurty naturalne oraz chude sery. Choć mają niewiele tłuszczu i mało kalorii, a przy tym zawierają sporo białka, ich spożycie może negatywnie wpływać na brzuch. Wszystko za sprawą cukru mlecznego, który nie jest trawiony przez ludzki organizm. U osób z nietolerancją laktozy nabiał wywołuje niestrawność i wzdęcia. W rezultacie metabolizm spowalnia, a brzuch zyskuje większe rozmiary. Korzystniejsze dla brzucha są probiotyki, czyli produkty zawierające żywe kultury bakterii. Zalicza się do nich kefir - fermentowany napój mleczny, w którym zawartość laktozy jest niewielka. Ten super food udrażnia pracę jelit, podobnie jak koktajle na bazie zieleniny: szpinaku, jarmużu, botwiny, sałaty. Owocowo-warzywne smoothies są sycące, dzięki czemu wspomagają odchudzanie.

Dieta na płaski brzuch: koktajle odchudzające

Odżywiają, wspomagają redukcję masy ciała i smakują jak pyszny deser. Koktajle odchudzające uwielbiają modelki i gwiazdy - także te z Instagrama. Ale czy wiecie, że te od Slim Dream Shake zawierają aż trzy rodzaje błonnika i ekstrakt z owoców gorzkiej pomarańczy? To dzięki temu świetnie przyspieszają metabolizm, pozwalają kontrolować masę ciała i eliminują uczucie głodu. Takie shake'i (swoją drogą zupełnie wegańskie!) są bardzo proste w przygotowaniu - wystarczy wsypać koktajl do wody, dokładnie wymieszać i wypić. Jeśli połączymy je z aktywnością fizyczną, np. ulubioną jogą, nasz brzuch stanie się bardziej płaski, a my stracimy na wadze i zyskamy dobre samopoczucie. Przepisy na takie wyszczuplające "smoothie" znajdziecie na slimdreamshake.pl.

 

Dieta na płaski brzuch: tłuszcze

Jak schudnąć z brzucha? fot. Fotolia

Chcesz mieć smukły, płaski brzuch? Unikaj ciężkostrawnych dań. Zamiast smażyć zacznij gotować na parze, grillować lub piec. Frytki i pączki są na czarnej liście! Tłuszcz poddany wysokiej temperaturze staje się bombą kaloryczną dla organizmu. Zabiera energię, zamiast jej dodawać, a jego nadmiar odkłada się na brzuchu. To samo dotyczy tłustych dań, jak pizza, tosty, zapiekanki. Sery źle łączą się z węglowodanami złożonymi. Lepiej spożywać je razem z sałatką, niż w daniach z udziałem makaronu, kaszy, ryżu. Wybieraj nabiał lżejszy dla organizmu - serek ricotta, mozzarellę, ser owczy i kozi. 

Dieta na płaski brzuch: cukier i słodziki

Jak schudnąć z brzucha? fot. Fotolia

Nie da się ukryć, że podstawową zasadą na odchudzającej diecie jest odstawienie słodyczy. Łatwiej będzie ci z nich zrezygnować, gdy sięgniesz po zdrowe alternatywy. Należą do nich świeże owoce, daktyle, żurawina, rodzynki, syrop klonowy, czy miód. Dzięki nim stworzysz słodkie desery, naturalnie dodające energii. Ale pamiętaj - nie wszystkie zamienniki cukru służą sylwetce. Lepiej nie sięgaj po syrop glukozowo-fruktozowy lub sztuczne słodziki, które tylko potęgują apetyt. Zawierające je kupne produkty (jogurty, granola, ciasteczka owsiane) powodują błyskawiczny wzrost glukozy we krwi, zaburzając poczucie sytości. Przez nie zaczynamy często podjadać, tracąc umiar w spożywanych posiłkach. 

 

Dieta na płaski brzuch: produkty pszenne

Jak schudnąć z brzucha? fot. Fotolia

Unikaj pieczywa, nie tylko białego. W pozornie ciemnym chlebie czy bułkach również może kryć się mąka pszenna. Dla niepoznaki zabarwiona karmelem! Zamień poranne kanapki na owsiankę, by na długo nasycić organizm i usprawnić pracę przewodu pokarmowego. Makaron pszenny wymień na ten z mąki orkiszowej, żytniej lub bezglutenowej - produkty o niższym indeksie glikemicznym. Wprowadź do menu również chleb czystoziarnisty, czyli produkt bezmączny, który dostarcza ciału błonnik oraz zdrowy tłuszcz. 

Dieta na płaski brzuch: alkohol

Jak schudnąć z brzucha? fot. Fotolia

Nie ma diety cud, która gwarantuje natychmiastowe efekty. Wiemy jedno - w dążeniu do perfekcyjnej sylwetki na pewno nie pomaga alkohol! Niewinnie wyglądające drinki to prawdziwa bomba kalorii, która zaburza metabolizm. Nawet zdrowa dieta i regularne ćwiczenia nie pomogą, gdy co weekend będziesz sięgać po kieliszek. Postaw na przynajmniej miesiąc detoksu - dzięki temu szybciej zgubisz zbędne kilogramy i, za sprawą ćwiczeń, wyrzeźbisz brzuch. Od teraz każdy dzień rozpoczynaj od szklanki ciepłej wody z cytryną oraz pieprzem cayenne, pamiętając o tym, by dobrze się nawadniać. Spożywaj minimum 2.5 l płynów w ciągu dnia. Pij soki, koktajle i ziołowe herbaty - twój brzuch z pewnością ci się za to odwdzięczy!