Jak schudnąć z brzucha?

To prawda - chudnięcie zaczyna się od kuchni. Posiłki, które jemy każdego dnia, mają duży wpływ na wygląd brzucha. Jednak nie chodzi wyłącznie o to, by zacząć żyć o sałatce i wodzie. Sprzymierzeńcem smukłej figury są składniki spożywcze, które udrażniają przewód pokarmowy. Dzięki nim metabolizm przyśpiesza, a tłuszcz przestaje odkładać się w postaci boczków. Spożyte kalorie mają dawać energię, zamiast ją zabierać, dlatego warto dokonywać mądrych wyborów. Na czarną listę wpisz fast food i słodycze - pokarmy ciężko trawione przez organizm. Dieta na płaski brzuch powinna obfitować w warzywa, owoce, zieleninę, białko oraz nieprzetworzone tłuszcze. Naturalny styl odżywiania połączony z ćwiczeniami przyniesie efekty w szybkim czasie. Nie odkładaj zdrowych zmian na kolejny dzień. Sporządź listę zakupów i zacznij już dziś. Pamiętaj - nie można odchudzić tylko jednej części ciała. Na zdrowej diecie idącej w parze ze sportem zyska cała sylwetka, nie tylko brzuch. Dasz radę!

1. Dieta na płaski brzuch: produkty mleczne

Jak schudnąć z brzucha? fot. Fotolia

Najczęstszym produktem polecanym w trakcie odchudzania są jogurty naturalne oraz chude sery. Choć mają niewiele tłuszczu i mało kalorii, a przy tym zawierają sporo białka, ich spożycie może negatywnie wpływać na brzuch. Wszystko za sprawą cukru mlecznego, który nie jest trawiony przez ludzki organizm. U osób z nietolerancją laktozy nabiał wywołuje niestrawność i wzdęcia. W rezultacie metabolizm spowalnia, a brzuch zyskuje większe rozmiary. Korzystniejsze dla brzucha są probiotyki, czyli produkty zawierające żywe kultury bakterii. Zalicza się do nich kefir - fermentowany napój mleczny, w którym zawartość laktozy jest niewielka. Ten super food udrażnia pracę jelit, podobnie jak koktajle na bazie zieleniny: szpinaku, jarmużu, botwiny, sałaty. Owocowo-warzywne smoothies są sycące, dzięki czemu wspomagają odchudzanie.