Dobrze przemyślana dieta na płaski brzuch może przynieść rewelacyjne efekty w zaledwie kilka dni. Jak to możliwe? Przyczyny niezadowolenia z tej części ciała najczęściej leżą w nadmiarze tkanki tłuszczowej otulającej brzuch, ale duże znaczenie ma też opuchlizna spowodowana przez wzdęcia czy zatrzymanie się płynów w organizmie. Przyczyną może być również powolna praca układu trawiennego, którą niekiedy nieświadomie pogarszamy przez spożywanie szkodliwych produktów. Na szczęście badania naukowe potwierdzają, że na każdy z tych przypadków znajdzie się metoda. Nie trzeba szukać daleko - wystarczy pójść z wizytą do lokalnego warzywniaka, by zaopatrzyć się w najlepsze składniki diety na płaski brzuch. Dzięki nim już po kilku dniach poczujesz się lżej, a obwód brzucha wyraźnie się zmniejszy.

Dieta na płaski brzuch – jadłospis czy dobre nawyki?

Przestrzeganie gotowego jadłospisu nie jest wcale konieczne, aby uzyskać płaski brzuch. Takie rozwiązanie jest monotonne i narzuca niepotrzebną presję. Zamiast szukać w sieci jadłospisów, lepiej dowiedz się, co jeść, a czego unikać, żeby nie gromadzić tkanki tłuszczowej. Gdy twoja dieta będzie bazować na zdrowych produktach przyspieszających metabolizm, na pewno schudniesz. Ważne przy tym, aby ustalić sobie dzienny limit kalorii – w końcu nawet najzdrowszych rzeczy też nie można jeść w dowolnych ilościach. W tym celu oblicz swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne według wzoru:

kobiety: [9,99 x masa ciała (kg)] + [6,25 x wzrost (cm)] - [4,92 x wiek(lata)] – 161

mężczyźni: [9,99 x masa ciała (kg)] + [6,25 x wzrost (cm)] - [4,92 x wiek (lata)] + 5

Następnie od uzyskanego wyniku odejmij 200 lub 300 kcal – to będzie twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, które przyczyni się do redukcji tkanki tłuszczowej. Wystarczy, że nie będziesz go przekraczać jedząc zdrowe produkty, a twoja talia z dnia na dzień będzie coraz szczuplejsza.

Ponieważ chudnięcie powinno być efektem dobrych nawyków, podkręć dodatkowo metabolizm stosując ćwiczenia aerobowe. Są najskuteczniejsze w spalaniu tkanki tłuszczowej. Codzienny, 30-minutowy marsz, jogging albo domowy trening na stepperze zdecydowanie przyspieszą efekty diety. Aby skóra była jędrna, nie zapomnij też o wcieraniu w brzuch kosmetyków modelujących - zawierają m.in. kofeinę, która rozbija komórki tłuszczowe.

Dieta na płaski brzuch – czego nie jeść?

Czego unikać, gdy twoim celem jest płaski, wyrzeźbiony brzuch? Na pewno nadmiaru cukru, bo to puste kalorie. Nie dają sytości ani nie dostarczają żadnych składników odżywczych, za to powodują odkładanie się tłuszczu w okolicach pasa. Wyklucz więc ze swojej diety przetworzone słodycze typu ciastka, cukierki, czekolada (z wyjątkiem gorzkiej) i wyeliminuj słodkie napoje (w tym słodzone soki). Dużą pułapką jest ketchup – aż 1/5 jego składu to sam cukier! Oprócz tego unikaj produktów z białej, oczyszczonej mąki. Zamiast nich wybieraj pełnoziarniste pieczywo i makarony. Odstaw też całkowicie fast-food, tłuste sery, potrawy smażone na głębokim tłuszczu, słone przekąski typu chipsy i gotowe dania ze sklepu. Uważaj na owoce, bo choć są zdrowe, to mają trochę kalorii – jedz je z umiarem.

Dieta na płaski brzuch – jakie produkty warto jeść?

Bez obaw możesz jeść chude mięso typu kurczak, nabiał, pełnoziarniste makarony i kasze oraz oczywiście warzywa. Zwróć uwagę na produkty bogate w kwasy omega-3 – powinny ci zastąpić niezdrowe źródła tłuszczów trans, ponieważ mają wyższą wartość odżywczą i wpływają korzystnie na procesy przemiany materii.

Sprawdź w galerii, jakie produkty pomogą ci schudnąć z brzucha:

Dieta na płaski brzuch - LISTA najlepszych produktów odchudzających >> 

Tekst: Zuzanna Ludwig / Aleksandra Urbaniak

Najlepsze książki o dietach i poradniki do -70% taniej - sprawdź: