Internet już oszalał na ich punkcie! Nie tylko muzułmanki cieszą się z decyzji tej słynnej marki. Co ciekawe, Nike już od pewnego czasu wprowadza kolejne rozwiązania dla kobiet, który ze względów religijnych nie mogły uprawiać sportu, a zwłaszcza pewnych dyscyplin. Już w 2017 roku amerykańska marka zaprojektowała hidżaby do biegania, czy ćwiczeń. Te rozwiązania bardzo spodobały się całej społeczności sportowej, dlatego Nike postanowił rozbudować linię o kolejne produkty. Światło dzienne ujrzał projekt Nike Victory Swim Collection.

Stroje kąpielowe dla muzułmanek od Nike. Poznaj Nike Victory Swim Collection

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Zahra Lari (@zahralari) Gru 10, 2019 o 4:57 PST

Nike ma swoje sklepy na całym świecie, również w krajach muzułmańskich. Niestety kobiety wyznające islam były do tej pory mniejszością wśród klientów tej marki, dlatego postanowiono to zmienić, a także dać szansę muzułmankom, żeby mogły uprawiać sport. Coś co dla nas jest oczywiste, dla innych jest barierą nie do przebicia. Kobiety wyznające islam nie mogą odkrywać ramion, włosów oraz ciała (od dekoltu po kostki). Dlatego nie zobaczymy ich w jednoczęściowych kostiumach kąpielowych, czy bikini - to byłoby nie do pomyślenia. Obojętnie czy dana muzułmanka mieszka w USA, kraju Europejskim, czy na Bliskim Wschodzie, te zasady obowiązują  wszędzie, pod każdą szerokością geograficzną. Dlatego powstało Nike Victory Swim Collection, linia zgodna z zasadami religijnymi. 

"Od razu zauważyłam, gdy poszłam popływać, że mój hijab utrzymuje się na miejscu" - przyznała Arinna Wira.

Stroje kąpielowe dla muzułmanek od Nike trafią do sklepów w lutym 2020 roku. Patrząc po komentarzach na instagramie fani marki są zachwyceni. Problemem może być tylko cena. Za model z Nike Victory Swim Collection zapłacimy aż 600$, czyli ok. 2320 zł. Strój składa się z kilku części: tuniki (Nike Victory Swim Tunic Top) i legginsów (Nike Victory Swim Leggings) zakrywających ciało oraz hidżabu (Nike Victory Swim Hijab).

"Kontynuując naszą wizję opartą na innowacjach, cieszymy się, że możemy zainspirować więcej kobiet do uprawiania sportu, poprzez kreatywne myślenie i projektowanie. Dla nas kolekcja pływania Nike Victory pokazuje siłę innowacji, chcemy zaprosić wszystkie kobiety do odkrywania radości ze sportu" - przyznała Martha Moore, Nike Creative Director, VP.

W kampanii Nike wystąpiły same muzułmanki: Zahra Lari (łyżwiarka figurowa reprezentująca Abu Zabi, Zjednoczone Emiraty Arabskie), Arinna Erin Wira (malezyjska influencerka), Nouf Alosaimi (instruktorka nurkowania), Ikram Abdi Omar (modelka).