Mamy dobrą wiadomość dla czekoladoholików! Naukowcy z Uniwersytetu L’Aquila we Włoszech odkryli, że związki znajdujące się w kakao redukują skutki niedoboru snu. Mowa o flawonoidach, które poprawiają stan układu sercowo-naczyniowego i polepszają funkcje poznawcze oraz pamięć, a także przyspieszają metabolizm. Badania przeprowadzono na ochotnikach obu płci, w różnym wieku. Jednak zaskakujący jest fakt, że takie działanie gorzkiej czekolady odnotowano tylko na kobietach. Żeński organizm po nieprzespanej nocy regenerował się w zadziwiająco szybkim tempie, gdy rano dostarczono mu flawonoidów. Okazuje się więc, że kubek kakao lub owsianka z kawałkami czekolady to lepszy pomysł, niż podwójne espresso! Nie bez powodu po wyczerpującym treningu zaleca się pić mleko czekoladowe. 

6 zalet jedzenia czekolady >>

Nieregularny sen to częsty problem kobiet prowadzących aktywny styl życia. Praca i nadmiar obowiązków powodują, że mamy podwyższony poziom kortyzolu (hormonu stresu) we krwi, przez co nie możemy zasnąć. Niestety, brak snu ma bardzo zły wpływ na nasze zdrowie, samopoczucie i urodę. Przez niego skóra szybciej się starzeje, cierpimy na częste wahania nastroju, nie możemy się skupić, mamy obniżoną odporność, oraz, co gorsza, skłonności do kompulsywnego podjadania. A to sprawia, że szybko tyjemy i nie mamy siły ani chęci na ruch. Czy czekolada może pomóc nam zwalczyć ten problem? Tak, jeśli będziemy ją jeść w małych porcjach każdego dnia lub dodawać do śniadania surowe kakao. Warto pamiętać, że czekolada czekoladzie nierówna - zawsze wybieraj tę, w której znajduje się jak najwięcej masy kakaowej, a jak najmniej cukru, mleka czy innych dodatków. Niech tabliczka, po jaką sięgasz, ma w składzie minimum 80% kakao! 

Brain foods - 10 składników polepszających pracę mózgu >>