Uwielbiamy inspirujący, sportowy feed na Instagramie. Możemy godzinami przeglądać filmiki pięknych joginek, które ćwiczą na plaży lub w roślinnych eko wnętrzach. Chętnie naśladujemy ich pozy nie tylko do zdjęć, ale i na co dzień, w trakcie rozciągania po treningu. Do najbardziej fotogenicznych, jogowych figur należy drzewo, mostek oraz stanie na rękach. Jednak to nie one w ostatnim czasie budzą kontrowersje pośród Internautów. Hitem stała się pozycja "nauli", uważana za naturalny sposób na detoks organizmu. To technika głębokiego, przeponowego oddechu, która angażuje wszystkie mięśnie brzucha.

"Pozycja nauli jest niezwykle skuteczna w budowaniu mocnego rdzenia kręgowego. Wpsomaga trawienie i angażuje wszystkie mięśnie brzucha. Technika opiera sie na naprzemiennym rozciąganiu oraz zasysaniu obu stron żołądka, niemalże dokładnie między pępkiem a kością biodrową." - przekonuje zwolenniczka metody, nauczycielka hatha jogi Aubry Wiltcher. 

Nauli nie poznasz podczas tradycyjnej lekcji jogi! Metodę praktykują jogini z większym stażem. Wprowadzona do codziennej, porannej rutyny przyspiesza metabolizm oraz gwarantuje smukły, płaski brzuch. Jest korzystna dla zdrowia - masuje żołądek i przełyk. Dzięki temu poprawia trawienie czy wydalanie toksyn z organizmu. Regularna praktyka tej pozycji sprawia, że nie mamy ochoty się przejadać i przestajemy łakomie patrzeć na fast food lub niezdrowe słodycze. Za to kochamy jogę - "naprawia" nasze ciało od środka, bez użycia skalpela lub drogiego sprzętu!

Jak zrobić pozycję nauli? 

Przed wykonaniem nauli warto wykonać kilka silnych, przeponowych wdechów i wydechów, jak podczas tradycyjnej praktyki jogi. Pamiętam, by w ich trakcie mieć zamknięte usta - powietrze wypuszczamy przez nos. 

1. Stopy ustaw na szerokość bioder. Zegnij kolana, połóż na nich dłonie i weź gęboki wdech. 

2. Wstrzymaj oddech, po czym zacznij wolno wypuszczać powietrze, bardzo mocno zasysając brzuch oraz klatkę piersiową. Postaraj się "cofnąć" wnętrzności jak najbardziej do kręgosłupa. Powtórz ten sposób oddychania kilka razy.

3. Po kilku rundach zwiększ tempo oddechu oraz siłę wdechów i wydechów. 

4. Teraz spróbuj "falować" brzuchem od prawej do lewej stony. Nie zniechęcaj się, jeśli od razu nie wyjdzie - ta pozycja nie należy do łatwych! Tylko regularny trening pozwala ją opanować. Możesz poświęcić na niego kilka minut po przebudzeniu każdego dnia. 

Nauli - kontrowersyjna jogowa poza, która podbija Instagram. WIDEO:

Ubrania i akcerosia na jogę w sklepie ELLE: