Instytut Pantone to amerykańska firma, która od 1962 roku zajmuje się doradztwem kolorystycznym i tworzy wzorniki głównie dla branży poligraficznej. Pantone od lat wybiera też Kolor Roku (w 2020 to 19-4052 Classic Blue). Teraz Instytut zaprezentował czerwony kolor "Period" (po polsku "Okres") po to, by przełamać wstyd i kłopotliwe milczenie, które wciąż towarzyszy tematowi menstruacji. W XXI wieku okres wciąż bywa tabu, problemem, który niechętnie (jeśli w ogóle) porusza się w rozmowach, pracy, czy mediach. W ten sposób Pantone włączył się w kampanię szwedzkiej marki Intimina (producenta między innymi kubeczków menstruacyjnych).

Presenting “Period”, a new red shade created to break the stigma around menstruation and promote period positivity....

Opublikowany przez Pantone Wtorek, 29 września 2020

Żywy i mocny kolor ma zachęcić miesiączkujące osoby do bycia dumnym z tego, kim są. Pantone i Intimina w ten sposób dopingują do podjęcia spontanicznych, otwartych rozmów na temat menstruacji, tego naturalnego przecież procesu zachodzącego w ludzkim ciele. "Nie ma lepszego sposobu na wyeliminowanie piętna miesiączki niż wymalowanie jej na ścianach. Instytut Kolorystyczny Pantone razem z Intiminą opracował oryginalny odcień Period" - czytamy w facebookowym poście marki Intimina. Przypominamy, że tę samą tematykę w swojej kampanii społecznej "No shame" poruszył kanadyjski rząd. Z kolei Szkocja specjalną ustawą walczyła z ubóstwem menstruacyjnym. W 2018 roku wprowadzono tam bezpłatny dostęp do środków higienicznych w szkołach i na uczelniach.