Premiera grupy Kolektywni zrzeszającej rodzime marki meblarskie, których wyznacznikiem jest unikatowe wzornictwo, lokalne rzemiosło i wysoka jakość, za nami. W ostatni środowy wieczór w restauracji Opasły Tom kolektyw oficjalnie ogłosił początek wspólnej działalności. Wydarzenie zorganizował zespół OKK! PR.  

Kolektywni powstało w odpowiedzi na pandemiczną rzeczywistość, która w mniejszym lub większym stopniu dotknęła każdy biznes. Twórcy projektu, będący sami producentami, zauważyli jak trudno wybić się na polskim rynku małym, rzemieślniczym firmom, wytwarzającym meble z rodzimych surowców, nie na masową skalę.
- Dostrzegamy brak świadomości u odbiorców tego, że w naszym kraju działają niewielkie firmy rzemieślnicze, które powstały z założeniem tworzenia własnych, unikatowych produktów. Produktów tak zaprojektowanych i wykonanych by służyć pokoleniom, ograniczając konsumpcję surowców z korzyścią dla naszej planety. – mówi Mateusz Nowotnik, właściciel MILONI.

Grupę Kolektywni tworzy na razie pięć polskich marek BORCAS, LOFT DECORĘ, MILONI, NOBONOBO i SWALLOW’S TAIL, lecz założenia są takie, by było ich więcej. Z pozoru konkurencyjne firmy postanowiły razem promować swoje produkty, jak i wartości, jakie za nimi stoją, czyli indywidualny design, szacunek do ludzkiej pracy i dbałość o środowisko.