1. Co robić w domu z chłopakiem, czyli „once upon a time...”

Mieszkasz ze swoją drugą połówką, a widmo domowej kwarnatnny dopadło was oboje? Gratulacje, w końcu macie trochę czasu dla siebie! Zamiast siedzieć z głową w służbowym laptopie, wspólnie rozłóżcie  na części pierwsze hasło „quality time”. Posłuchajcie ulubionych płyt,  pograjcie w planszówki, posegregujcie książki albo odpalcie jeden z filmów na wieczór polecanych przez krytyków. Na wypadek, gdyby żaden konkretny tytuł nie przyszedł wam do głowy, skorzystjacie z naszych list najlepszych seriali >>oraz filmów romantycznych>>, czy psychologicznych>> dostępnych online. Alternatywa? Zróbcie sobie detoks od wszystkich mediów i urządzeń elektronicznych, przegadajcie wszystkie tematy, na które dotąd zwyczajnie nie starczało dnia – gwarantujemy, znów poczujcie się jak a pierwszej randce. 

Jak zrobić żel antybakteryjny do rąk w domu? Poznaj przepis na skuteczny płyn do dezynfekcji rąk >>

2. Czas na porządki w szafie...

… i nie tylko tam.

Kilka dodatkowych dni wolnych to doskonała okazja, aby zadbać o swoją przestrzeń.

Jak sprzątać mieszkanie krok po kroku tak, aby zamiast udręką wypełnić sobie czas przyjemnym i konstruktywnym działaniem? Nie będziemy udawać, że jesteśmy w tym zakresie ekspertkami, ale znamy kogoś (choć nie osobiście) kto bez dwóch zdań jest. Wskazówek szukamy w poradnikach słynnej Japonki Marie Kondo, która radzi między innymi sprzątanie ustalonych kategorii oraz strategiczne pozbywanie się niepotrzebnych przedmiotów. Więcej szczegółów na ten temat znajdziecie tutaj >>. 

3. Raj (nie tylko) dla moli książkowych

Zamknięte kina, muzea i teatry to nie koniec kulturalnego świata. Wręcz przeciwnie. Skoro i tak powinniśmy zostać przez jakiś czas w domu, proponujemy nadrobić biblioteczne zaległości. Zaparzcie sobie kubek gorącej herbaty (najlepiej takiej z dodatkiem miodu, cytryny i imbiru, a jakże) i sięgnijcie po jeden z wielu tytułów, które do tej pory odkładaliście na bliżej nieokreślone „później”. Najlepsze książki na wieczory w domu? Propozycji, którymi mogłybyśmy się z wami podzielić, szukałyśmy wśród ulubionych pozycji gwiazd. Oto kilka z nich:

  • "My Life on the Road", Gloria Steinem – Emma Watson 
  • „Kafka nad morze” Haruki Murakami – Isabel Marant 
  • „Dziękuję za świńskie oczy. Jak krzywdzimy zwierzęta”, Dariusz Gzyra – Marta Dymek
  • "Na wspak", Jorisa-Karla Huysmansa – Zofia Chylak
  • „W drodze”, Jack Kerouac - Pablopavo

4. A może trening?

Próbowaliście kiedyś policzyć ile razy w ciągu wolnego dnia wybieracie się na spacer w stronę lodówki / tajemnej szafki z czekoladą i słonymi przekąskami? I słusznie... Wiemy bowiem z autopsji, że wynik, cóż, może przyprawić o zawrót głowy. Na szczęście istnieje też druga strona medalu. Więcej wolnego czasu w ogóle = więcej czasu na trening. Domowa izolacja to doskonały moment, aby z dna szafy wygrzebać dawno kupioną matę do jogi, spod łóżka wyciągnąć hantle, a jeansy zamienić na sportowe legginsy, lub spodnie od dresu. "W domu tak samo jak na siłowni możemy wykonać efektywny trening, bazując na ćwiczeniach wykorzystujących ciężar własnego ciała. Nie potrzebujemy do tego profesjonalnego sprzętu, zamiast hantli możemy np. wykorzystać butelki. Wariantów jest naprawdę wiele, dzięki czemu z łatwością możemy pobudzić wszystkie partie mięśniowe do pracy." opowiada nam trenerka personalna Asia Kobylańska. 

"Możemy wykonać przysiady i wykroki na nogi, pompki na ziemi lub tzw. pompki odwrotne, które świetnie sprawdzą się na górną część ciała. Jeśli chodzi o mięśnie brzucha, polecam deskę plank, czyli podpór przodem wraz ze scyzorykami. Starajmy się robić każde ćwiczenie przez ok. 45-60 sekund, powtarzając wszystko 3 razy. Na początek taki zestaw spokojnie wystarczy." dodaje Maksym Budzinski, autor instagramowego profilu @treningnamaksa. 

Miękki dres idealny na home office. Najładniejsze modele, które pomogą wam przetrwać pracę zdalną>>

5. Domowe spa

Kwarantanna domowa otwiera przed nami możliwości zadbania o te sfery naszego życia, którymi nie mamy czasu zająć się na co dzień. Nasza rada? Domowe spa! Co to oznacza w praktyce?

Odkryjcie tajniki od pobudzającego krążenie masażu twarzy:

Zróbcie sobie przerwę od codziennego mycia włosów (serio, wytrzymajcie chociaż kilka dni, a wasze włosy odwdzięczą się blaskiem, którego nie widziałyście na swoich kosmykach od dawna).

Odstawcie produkty do makijażu na rzecz intensywnie nawilżających maseczek i olejków do twarzy, jak te od The Ordinary, czy Laneige:

I koniecznie zwróćcie uwagę na to, ile litrów płynów dziennie przyjmujecie do swojego organizmu. Teoria o tym, że picie wody co 15 minut zwalcza koronowirusa to co prawda mit, ale wasza skóra z pewnością doceni podobne działania.

Czytaj też: 5 ważnych zmian w pielęgnacji, które musisz wprowadzić, jeśli przez kilka dni nie zamierzasz wychodzić z domu

Uwaga, pamiętajmy też o podstawowych zasadach, których w trosce o nasze zdrowie i samopoczucie po prostu warto przestrzrzegać. Poza oczywistą kwestią mycia rąk, zadbajcie też o odpowiednie nawilżenie (poziom wilgotności pomieszczenia powinien utrzymywać się w zakresie od 40 do 60%) oraz temperaturę (ok 22°C , w sypialni 18°C ) wnętrz. W końcu przebywamy teraz w domu znacznie dłużej niż w normalnych okolicznościach. W tym celu przyda się wam profesjonalny nawilżacz powietrza, koniecznie ten wyposażony w filtr antybakteryjny: