Weryfikacja produktów na Vinted już w Polsce

Nowa usługa wprowadzona na Vinted do tej pory była dostępna głównie na platformach dedykowanych sprzedaży produktów premium. Do najbardziej znanych z nich można zaliczyć chociażby francuskie Vestiaire Collective. Krok, na jaki zdecydowało się Vinted, otwiera zatem drzwi do nowych klientów, którzy patrzyli raczej sceptycznie na zakup markowych produktów na tej platformie. 

Opcja weryfikacji na Vinted pojawiła się półtora roku po przejęciu Rebelle – niemieckiej platformy do odsprzedaży towarów luksusowych. Zespoły połączyły sprawdzony i godny zaufania proces weryfikacji Rebelle z działaniami prowadzonymi przez Vinted. Dzięki tej usłudze, kupujący będą mieli pewność, że oferowany przedmiot jest oryginalny i możliwość znalezienia perełek vintage. Nie jest ona jednak darmowa.

Weryfikacja autentyczności na Vinted – jak to działa?

Nowa usługa jest opcjonalna, a jej koszty wynosi 45 zł. Co ważne, zapłaci za nią wyłącznie kupujący – dla sprzedających jest ona bezpłatna. Jak to działa? Po zakupie usługi, specjalista z Niemiec przeprowadzi weryfikację, aby ustalić, czy produkt jest oryginalny. Zazwyczaj proces ten zajmuje do 2 dni. Obecnie usługa weryfikacji jest dostępna jedynie dla produktów kupowanych i sprzedawanych w Polsce. Nie sprawdzimy więc rzeczy kupionej od kogoś z zagranicy.

Jest kilka warunków jakie należy spełnić, aby produkt mógł podlegać weryfikacji:

  • Cena – minimum 450 zł
  • Marka – opcja dotyczy wybranych marek 
  • Kategoria – produkt musi należeć jednej z tych kategorii: odzież, torby, akcesoria, biżuteria, obuwie

Na ten moment usługą objętych jest 6 000 marek z sektora premium, ale także streetwear. Należą do nich m.in.: adidas, Dior, Valentino, Nike, Saint Laurent czy Paco Rabanne. Pełną listę marek można znaleźć na stronie Vinted w zakładce pomoc. Przy tego typu artykułach wyświetla się symbol diamentu.

Jak wynika z badania konsumenckiego, przeprowadzonego dla Vinted przez agencję badawczą Stem Mark w listopadzie 2023 r., Polacy są pozytywnie nastawieni do kupowania rzeczy z drugiej ręki. Używane rzeczy kupują dość regularnie, zarówno w internecie, jak i stacjonarnie. Co więcej, ponad 23% ankietowanych na pytanie o główne motywacje do kupowania rzeczy z drugiej ręki, wybrała: możliwość zakupienia drogich, markowych rzeczy w niższej cenie.