Nowy sezon zapowiada szczególne (i momentami prawdziwe zaskakujące) zmiany w branży: dopamine dressing wymieniamy na bardziej dojrzałe pod kątem kolorów i krojów elementy garderoby, pojawia się ultradziewczęcość, a lata 2000. schodzą z piedestału, by oddać miejsce... latom 50. i 80. jednocześnie. Równolegle zainteresowanie tematyką vintage stale rośnie i nic nie wskazuje na to, że miałoby zacząć słabnąć (przypominamy statystyki: niedługo handel używanymi rzeczami przerośnie ten świeżo wyprodukowanymi).

Dlaczego najbardziej kreatywne głowy w branży z takim zapałem sięgają po modowe powroty do przyszłości? Po co im vintage? W najnowszym odcinku podcastu Dział Vintage porozmawiamy o tym wszystkim, ale też sprawdzimy, jak konkretnie wyglądały kolekcje jesień-zima 2023/2024 i co wśród prezentowanych na wybiegach sylwetek wyglądało znajomo. Zastanowimy się, czego warto szukać w lumpeksach i vintage shopach, jeżeli chcemy wyglądać modnie i co na to TikTok ramię w ramię z Instagramem. Dowiemy się ponadto, po jakie materiały - mniej oczywiste niż wełna - warto sięgnąć w najbliższych miesiącach i gdzie łowią swoje perełki vintage redaktorki mody.

Bohaterką tej rozmowy jest Karolina Liczbińska, autorka podcastu „Trendologia” i redaktorka mody ELLE.pl. Liczbińska na bieżąco śledzi wszystko, co dzieje się aktualnie w branży - od wybiegów, po mikrotrendy na TikToku. Studiowała dziennikarstwo mody na London College of Fashion, czyli siostrzanej uczelni CSM. Już jako stażystka asystowała przy sesji z Kate Moss i za kulisami London Fashion Week, gdzie ubierała modelki. Podkreśla, że robienie zakupów dla siebie samej jest dla niej męczarnią, ale uwielbia doradzać innym i przez rok byłam stylistką personalną w Londynie. Aż 90% jej szafy to znaleziska z drugiej ręki. Dziennikarka od dziecka fascynuje się historią mody i ukoronowaniem tej zajawki jest wspomniany podcast, w którym może dać upust swoim detektywistycznym zapędom.


Karolina Liczbińska

Posłuchajcie naszej rozmowy o trendach na nowy sezon, które są vintage oraz osobistych wyborach modowych i znaleziskach Karoliny Liczbińskiej, która zdecydowanie chętniej niż w nowych sklepach - kupuje w drugim obiegu. Zaprasza, niezmiennie, Aleksandra Zawadzka.