Pierwszym ze zdarzeń AUDYCJI W MUZEUM SZTUKI była prezentacja Jacka Szerszenownicza, która miała na celu ukazać miejsce i sens projektów akustycznych Łobodzińskiego w topografii zjawiska instalacji dźwiękowych. Przybliżyła odbiorcą działanie mechanizmu przypadkowości oraz sposobu w jaki seans dźwiękowy ilustruje czas i przestrzeń.

Po merytorycznym wstępnie rozpoczęły się działania audiowizualne. Pierwszy live o tytule LINEAMENTUM zagrali WIKTOR SKOK i SECT7. Zamierzeniem było incydentalne działanie sonorystyczno-wizualne, nawiązujące zarówno do spuścizny Andrzeja Łobodzińskiego, jak i do dziedzictwa muzyki czasów Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia. Twórców interesowały wczesne doświadczenia pierwotnej elektroniki końca lat 50. i lat 60., muzyki nazywanej wówczas „elektronową”. Używając współczesnej technologii, artyści przywołali atmosferę poszukiwań, pionierskich gestów artystycznych neo awangardy artystycznej drugiej połowy XX wieku.

Drugi audiowizualny live zagrał kolektyw DISTORT VISUAL, konfrontując to co realne z tym co nieprzewidywalne - analog + digital. Formuła koncertu była otwartą kompozycją, która nie miała początku ani zakończenia. Tworzona audycja na żywo jako utwór czasoprzestrzenny pozwoliła słuchaczom zagłębić się we wzajemne relacje pomiędzy obrazem a sygnałami audio - nagraniami terenowymi, często niezrozumianymi wypowiedziami, skrawkami wcześniej zarejestrowanych utworów live oraz ich przetwarzaniem w czasie rzeczywistym. Nieodzownym elementem kompozycji była zastana przestrzeń, która w sposób bezpośredni zbudowała aurę i wybrzmiewanie ostatecznej formy - to właśnie część nagrań z samego procesu stała się żywym, spontanicznym i nieprzewidywalnym elementem konstrukcji dźwiękowej zaprezentowanej w Muzeum Sztuki w Łodzi- no MIDI, no SYNC, no CLOCK.

Fot. @dmqx2c

Na kolejne zdarzenie AUDYCJI Muzeum Sztuki w Łodzi zaprasza już 10 stycznia 2024. Tego dnia Skylark Music Store zaprezentuje warsztaty dźwiękowe, podczas których omawiana będzie tematyka nagrań terenowych, samplingu, obróbki dźwięku w kontekście twórczości artystów z lat 50 i 60.

Skylark Music Store to założona w 1998 roku marka związana z niezależną muzyką elektroniczną [Skylark Records]. Najstarszy DJ shop w Polsce, oferujący zaawansowane rozwiązania Studyjne, Elektroniczne Instrumenty Muzyczne, Sprzęt Nagłośnieniowy i sceniczny, Sprzęt DJ oraz Oprogramowania Audio. 

Fot. @dmqx2c

Warsztat inspirowany działaniami profesora Łobodzińskiego wprowadzi słuchaczy w technikę samplingu. Ta rozwijająca się od lat 60 XX wieku technika pozwala twórcom na nieskończone formy manipulacji nagraniami dźwiękowymi. Warsztat omówi krótko historię muzyki konkretnej, field recordingu z odsłuchem kilku przykładów dźwiękowych. Pozwoli poznać analogowe źródła wykorzystywane do samplowania, działanie nowoczesnego samplera, oprogramowania DAW oraz możliwości syntezy granularnej. Warsztat poprowadzi Maciej Milczarek pianista, klawesynista, producent muzyczny i finalistą konkursu muzyki współczesnej Prix Annelie de Man 2015 w Amsterdamie. 

Działania AUDYCJI zakończy wykład Michała Libery zaplanowany na 24 stycznia 2024 „Fakt muzyczny. O dźwięku w twórczości Andrzeja Łobodzińskiego”. Celem wykładu będzie historyczna i teoretyczna kontekstualizacja twórczości dźwiękowej Andrzeja Łobodzińskiego. 
Wielokanałowe projekcje dźwięku, nagrania terenowe, autorskie instrumenty i rzeźby dźwiękowe łódzkiego artysty przedstawione zostaną na tle współczesnych im zjawisk w muzyce i sztuce dźwięku. Rekonstrukcja wspólnych im pytań i ambicji, analiza podobieństw i różnic w podejściu do technologii i architektury, a także omówienie implikowanych przez nie filozofii dźwięku, posłuży tyleż do przypomnienia ducha czasów przełomu lat 60. i 70., co refleksji nad ich aktualnością. 

Muzeum Sztuki w Łodzi zaprasza do działania i interaktywności nie tylko w przestrzeniach dźwiękowych Andrzeja Łobodzińskiego. 29 listopada 2023 roku w MS2 została otwarta instalacja „Alea iacta est” Stanisława Dróżdża. Artysta zaproponował w niej działanie zgodne z instrukcją: jesteś uczestnikiem gry; rzuć kośćmi; ułóż je w rząd; znajdź ten układ na ścianie pośród 46 656 możliwych kombinacji; jeśli znajdziesz - wygrałeś, jeśli nie - przegrałeś. 

Dla gości chętnych jedynie podziwiać multiplikację, a nie brać w niej czynnego udziału, Muzeum Sztuki prezentuje Ścianę Światła Antoniego Starczewskiego. Płaskorzeźba zrealizowana jest ze specjalnie przygotowanych ceramicznych kinkietów i została oficjalnie zaprezentowana publiczności 27 stycznia 1970 roku w foyer przebudowanego Teatru im. Stefana Jaracza. Od 20 grudnia można podziwiać jej próbę odtworzenia w foyer Muzeum Sztuki w siedzibie głównej ms1.