Przewodniczący jury: Filip Bajon

Reżyser filmowy i teatralny, scenarzysta, pisarz. Absolwent Wydziału Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi. Twórca ponad dwudziestu filmów fabularnych, kilku doku­mentów, seriali telewizyjnych. Laureat wielu nagród, m.in. za Arię dla atlety, Wizję lokalną, Wahadełko, Magnata, Poznań ’56, Kamerdynera. W latach 2015–2019 dyrektor Studia Filmowe­go Kadr. Członek Zarządu SFP. Wykłada w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego UŚ w Katowicach oraz w Szkole Filmowej w Łodzi, gdzie w latach 2008–2016 był dziekanem Wydziału Reżyserii.

Janusz Gauer

Autor zdjęć filmowych, absolwent Wydziału Operatorskiego PWSFTviT w Łodzi. Studiował także podyplomowo w Holen­derskiej Akademii Filmowej wAmsterdamie. Autor zdjęć do takich filmów fabularnych jak: Deja vu oraz V.I.P.Juliusza Ma­chulskiego, Kuchnia polska Jacka Bromskiego, pierwszego polskiego filmu operowego Szkoła kochanków, czyli Cosi fan tutte Krzysztofa Tchórzewskiego, a także do pięciu seriali tele­wizyjnych, w tym Adam i Ewa, Samo życie oraz Barwy szczęścia. Członek PAF, Stowarzyszenia Autorek i Autorów Zdjęć Filmo­wych (PSC) oraz SFP.

Dorota Pomykała

Aktorka teatralna i filmowa. Od ukończenia studiów związana z Narodowym Starym Teatrem. Występowała również na de­skach Nowego w Łodzi, Rozmaitości i Polonia w Warszawie, Bagatela i im. Juliusza Słowackiego w Krakowie oraz wielu innych. Jej debiut filmowy to Aktorzy prowincjonalni (1978) Agnieszki Holland. Laureatka wielu nagród filmowych oraz teatralnych w Polsce i za granicą (m.in. wyróżnienie Duńskiej Akademii Filmowej dla najlepszej aktorki). Ostatni rok przyniósł jej te najważniejsze statuetki: za rolę Miry w Kobiecie na dachu Anny Jadowskiej. Z nagrodą wróciła m.in. z Festiwalu Filmo­wego Tribeca w Nowym Jorku, OFF Camera w Krakowie, FPFF w Gdyni. W 2023 roku za tę kreację otrzymała Orła.

Kasia Walicka-Maimone

Kostiumografka teatralna i filmowa. Urodzona w Polsce, na stałe mieszka w USA. Jej ostatnie dzieło to kostiumy do dwóch se­zonów serialu HBO Pozłacany wiek oraz do To wiem na pewno. Autorka kostiumów do Bielma (reż. Scott Cooper) i najnow­szego filmu Wesa Andersona The Wonderful Story of Henry Sugar. Z Wesem Andersonem pracowała już wcześniej przy Kochankach z Księżyca. Ponadto tworzyła kostiumy do filmów: Capote, Foxcatcher, Moneyball (reż. Bennett Miller), Most szpiegów, Player One (reż. Steven Spielberg), Ciche miejsce, Ciche miejsce 2 (reż. John Krasinski), Żywioł. Deepwater Horizon (reż. Peter Berg). W teatrze pracowała z Philipem Glassem przy spektaklach: Les Enfants Terribles i The Sound of a Voice.

Magdalena Chowańska

Montażystka filmowa. Absolwentka organizacji produkcji filmo­wej i telewizyjnej na WRiTV UŚ w Katowicach oraz montażu filmowego w PWSFTviT w Łodzi. Członkini PAF, Europejskiej Akademii Filmowej oraz PSM. Zrealizowała wiele nagradzanych filmów krótkometrażowych i fabularnych. W 2015 roku zade­biutowała pełnometrażowym filmem Baby Bump (reż. Kuba Czekaj). Znana jest m.in. z pracy przy takich filmach jak: Supernova (reż. Bartosz Kruhlik), Ciemno, prawie noc (reż. Borys Lankosz), Ostatni komers (reż. Dawid Nickel) oraz Inni ludzie (reż. Aleksandra Terpińska), który przyniósł jej indywidualną nagrodę za najlepszy montaż na FPFF w Gdyni 2021 i nominację do Orła.

Marcin Masecki

Pianista, kompozytor, aranżer, dyrygent, kurator, pedagog. Jego działalność obejmuje szerokie spektrum stylistyczne, a wirtuozowskie łączenie gatunków oraz łamanie granic mię­dzy sztuką wysoką a rozrywkową to jego znaki rozpoznawcze. Regularnie koncertuje z repertuarem jazzowym i klasycznym. Jest stałym kuratorem warszawskiego życia muzycznego. Lau­reat Orła za muzykę do filmu Powrót do tamtych dni Konrada Aksinowicza. Był aranżerem, kompozytorem i konsultantem muzycznym przy Zimnej wojnie Pawła Pawlikowskiego. Stwo­rzył też ścieżki dźwiękowe do filmów O zwierzętach i ludziachŁukasza Czajki, Fuck for Forest Michała Marczaka oraz Obce niebo Dariusza Gajewskiego.

Kasia Sarnowska

Scenarzystka i producentka. Autorka lub współautorka sce­nariuszy, m.in: Wszystkie nasze strachy (reż. Łukasz Ronduda, Łukasz Gutt), (Nie)znajomi (reż. Tadeusz Śliwa), Chemia oraz Narzeczony na niby (reż. Bartosz Prokopowicz). Jej filmy poza sukcesami festiwalowymi (m.in. Złote Lwy na FPFF w Gdyni 2021) zgromadziły ponad dwumilionową publiczność w polskich kinach. Wspólnie z Kubą Kosmą prowadzi studio Serce, którego intencją jest opowiadanie angażujących historii z poszanowa­niem widza. Aktualnie pracuje nad debiutami Julii Kolberger i Anny Kasińskiej, a także kolejnymi filmami Tadeusza Śliwy, Piotra Stasika i Łukasza Rondudy.