W nowej kolekcji biżuterii Anna Orska wzięła na warsztat poprodukcyjne odpady ceramiczne z linii Monumental. Elementy z kolekcji Ceramiki Paradyż przechodzą metamorfozę, stając się częścią pozłacanych dzieł sztuki jubilerskiej w duchu less waste. Ceramiczne kamienie, inspirowane strukturami naturalnych minerałów, w symboliczny sposób nawiązują do geniuszu natury i stanowią doskonały przykład współpracy pomiędzy różnymi dziedzinami sztuki rzemieślniczej.

Kolory ziemi w biżuteryjnych formach

Tworząc biżuterię z kolekcji Monumental ORSKA wykorzystała fragmenty wielkowymiarowych płyt ceramicznych, które ze względu na uszkodzenia nigdy nie trafiłyby do ogólnej sprzedaży. Niczym w japońskiej sztuce renowacji kintsukuroi, brak perfekcji staje się nową wartością, z tą różnicą, że ORSKA tworzy perfekcyjne formy biżuteryjne na miarę małych dzieł sztuki. Każdy taki fragment szlifowany był niczym naturalny minerał. Krucha, acz wytrzymała, materia nie wybacza pośpiechu, dlatego obróbka jednego elementu wymagała cierpliwości i czasu. Tak przygotowane ceramiczne kamienie zostały oprawione w pozłacane ramy, a następnie połączone z geometrycznymi elementami o kutej lub satynowej powierzchni. Efekt tego połączenia przypomina jubilerską układankę, w której elementy łączą się tworząc na ciele spójną całość. Podobnie jak ceramiczne elementy scalają się ze sobą w domowych wnętrzach.

Rozszerzenie oferty ORSKA o biżuterię z Ceramiką Paradyż

W kolekcji ORSKA wykorzystała komponenty z wcześniejszych linii Monumental, tworząc biżuterię, która stanowi zapowiedź większej współpracy pomiędzy Orską a Ceramiką Paradyż. Kolekcja zyskała swoją światową premierę za granicą, na prestiżowych targach Cersaie w Bolonii, co tylko świadczy o jej potencjale. Już niedługo będzie dostępna w sprzedaży nie tylko w Polsce, ale także na rynkach międzynarodowych. Będzie można ją znaleźć w butikach ORSKA.