Kiedy w 2007 roku Karin Gustafsson, szefowa działu projektowania odzieży damskiej w COS, zaczęła tworzyć koncept marki, od razu stało się jasne, że będzie to brand wykraczający poza tworzenie ładnych ubrań. Miał utożsamiać nie tylko styl, ale i specyficzny sposób bycia. 16 lat później estetykę „COS woman” pochwyciło także stereotypowo ceniące raczej bardziej wymyślny, zuchwały design gen Z. Co sprawiło, że kolejne już pokolenie pokochało projekty oraz filozofię tej szwedzkiej marki. 

O co chodzi w estetyce „COS women”?

"Przedstawicielki trendu 'COS women' uwielbiają nosić geometryczne stylizacje, które są bardzo nowoczesne. Są w tym mistrzyniami, dlatego je uwielbiam" wyjaśnia na TikToku analityczka trendów Cece, znana jako @cecearchetype. "Zazwyczaj spełniają się zawodowo w kreatywnym środowisku, są na przykład projektantkami, architektkami i graficzkami. Czasem też pracują w muzeum (...) Są szalenie inteligentne i nonszalanckie" dodaje. Koncepcja kreatywna, projektowa, jak i marketingowa marki opiera się więc na tęsknocie za prostotą, tym co trwałe, i ekskluzywne. W przeciwieństwie do firm zorientowanych na zmieniające się w zawrotnym tempie trendy, COS stawia klasykę, która okaże się równie aktualna w każdym sezonie. Zamiast promować stereotypowe piękno i wieczną młodość, celebruje inteligencję, dojrzałość, klasę i świadomość kulturalną. 
Flagowa marki koncernu H & M Hennes & Mauritz AB to przy okazji ucieleśnienie estetyki narodowej Szwecji. Tak jak paski i trencze natychmiast odsyłają nasze myśli do Paryża, tak perfekcyjnie skrojone koszule, dzianiny z najwyższej półki i neutralne barwy perfekcyjnie opisują Szwedów.
Nienachalną klasykę w swoich kolekcjach starają się eksplorować także inne marki sieciowe. Weźmy chociażby Arket, Weekday, Massimo Dutti, a nawet Zarę. Jak to jednak mawiają, nawet najlepsza kopia będzie jedynie imitacją. Zamiast więc rozglądać się rzeczami w stylu COS w ofercie innych marek, wraz z początkiem nowego sezonu sięgamy do źródła. Oto 4 rzeczy, które dodajemy do wirtualnych koszyków jesienią 2023
Oversize’owy pulower w kolorze słodkiego kremu z migdałów? Tak, poprosimy! To jedna z tych rzeczy, która będzie wam służyć zawsze i na zawsze. Tym bardziej, że w składzie stuprocentowy kaszmir. 
Funkcjonalność to jeden ze znaków rozpoznawczych elementów garderoby z oferty COS. Mają nie tylko świetnie wyglądać, ale i bez zarzutu sprawdzać się w praktyce. Jak ten granatowy płaszcz połączony z szalikiem. Szykowne 2 w 1 zadrukowane tenisowym prążkiem – uwielbiamy! 
Mylą się ci, którzy ubrania z metką COS wrzucają do worka opatrzonego etykietką „nuda”. Ponadczasowość owszem, ale nie banał, nic z tych rzeczy. Niech przykładem staną się te metalizowane jeansy z prostą nogawką. Zrobią wam cały i niejeden look. 
Posągowa piękność bez daty ważności. Tak nazwałybyśmy czarną sukienkę maxi bez ramiączek z nowej kolekcji COS. Zmysłowa, elegancka i absolutnie uniwersalna. „Efekt wow” gwarantowany.