Answear.LAB to autorska marka answear.com, która od początku istnienia aktywnie angażuje się w działania na rzecz równouprawienia, wspierając kobiety i zachęcając do tego samego mężczyzn. Po sukcesie zeszłorocznej akcji #JESTEMFEMINISTA, nadszedł czas na drugą edycję. 

Answear.LAB świętuje Światowy Dzień Feminizmu

#JESTEMFEMINISTA to kampania realizowana z okazji Światowego Dnia Feminizmu. Marce Answear.LAB zależy na tym, by obalić mity na temat feminizmu, a także pokazać, że istnieją mężczyźni, którzy mają świadomość, że nierówności płci to nie tylko problem kobiet.

Kampania #JESTEMFEMINISTA marki Answear.LAB / Mat. prasowe

W akcję zaangażowało się ponad 100 znanych Polaków, którzy swoje stanowisko manifestują za pośrednictwem social mediów (i t-shirtu z hasłem wyrażającym więcej niż tysiąc słów: „I’M A FEMINIST”). Ich posty edukują, prowokują do dyskusji i zachęcają do podobnych działań. Mężczyźni dzielą się z użytkownikami tym, jak okazują wsparcie bliskim im kobietom. Mówią o tym, czym jest dla nich feminizm i dlaczego uważają, że to nie walka płci, ale sojusz. Sojusz damsko-męski.  

Słowa mają moc 

Każda edycja kampanii #JESTEMFEMINISTA ma swój motyw przewodni. W tym roku Answear.LAB skupia się na języku i jego roli w dążeniu do równouprawienia. Wspólnie z Martyną Zachorską, językoznawczynią znaną jako @paniodfeminatywow, marka stworzyła wideo-poradnik, z którego dowiadujemy się, jak mówić do kobiet, by budować w nich pewność siebie, a nie kompleksy. Słowa kształtują rzeczywistość i wpływają na to, jak ją postrzegamy. Posługując się językiem inkluzywnym i stosując feminatywy, wzmacniamy pozycję kobiet i ich poczucie własnej wartości. 

EMBED - INSTAGRAM

Poprzez feminatywy, możemy nie tylko podkreślić rolę kobiecej pracy w życiu codziennym, ale przede wszystkim przekonać się, jak reagujemy na ten sam zawód zapisany w formie męskiej lub żeńskiej - tłumaczy Agnieszka Korsak, Dyrektorka Marki Answear.LAB.

I dodaje: Od języka się zaczyna - prawdziwa zmiana nastąpi wówczas, kiedy inżynierka, chirurżka, premierka będzie równie ważna i szanowana, jak męski odpowiednik tych zawodów, a prace sfeminizowane będą atrakcyjne dla mężczyzn (…).

Kampania #JESTEMFEMINISTA marki Answear.LAB / Mat. prasowe

Do akcji, którą zainicjował Answear.LAB, dołączyć może każdy, kto chce okazać solidarność swojej partnerce, mamie, siostrze, koleżance i innym kobietom. Jak to zrobić? Mechanizm jest prosty - wystarczy opublikować na Instagramie post z osobistymi refleksjami odnośnie sytuacji kobiet i oznaczyć go hashtagiem #JESTEMFEMINISTA.