Yeezy Gap by Balenciaga, czyli wspólny projekt Kanye'go Westa, Balenciagi i Gapa
Udostępniona kilkanaście godzin temu kolekcja to zwieńczenie współpracy sławnego rapera i osławionej marki modowej wraz z amerykańskim gigantem sprzedaży Gap. Idea przyświecająca projektowi to przede wszystkim dostępność, a stworzone projekty to wariacja na temat utylitarności i praktyczności.
Yeezy Gap Engineered by Balenciaga: skład kolekcji
W skład kolekcji wchodzą na ten moment jeansy, bluzy czy T-shirty z charakterystycznym logo Gap. Kolekcja skąpana w czerniach i szarościach uderza spokojem i stonowaniem, nie pozostawiając nas choćby z najmniejszym wrażeniem bylejakości.
Ciekawym zabiegiem wydaje się nawet ograniczenie wizerunków modeli prezentujących ubrania. Brak twarzy manekinów z pewnością nie jest jednak równoznaczne z pozbawieniem kolekcji wyraźnej osobowości. Nie możemy oprzeć się wrażeniu, że to piękne podkreślenie masowej (w najlepszym tego słowa znaczeniu) dostępności ubrań.
Na czym polega fenomen Demny i Westa?
Balenciaga to chyba najgorętsza marka minionego roku. Rok 2021 zakończyła z 505-procentowym wzrostem liczby wyszukiwań, wyprzedzając nawet dom mody Gucci. W projekcie Yeezy Gap Balenciaga użycza swojego luksusowego wizerunku sprzedażowemu giantowi - Gap. Model biznesowy oparty na dropach, budujący wrażenie ekskluzywności przy jednocześnie niskich cenach, viralowe treści internetowe i niekonwencjonalne podejście do wizualnej strony przedsięwzięcia zwiększa świadomość projektu wśród młodych konsumentów. Kiedy w zeszłym roku po raz pierwszy ogłoszono współpracę Yeezy z Gap, akcje Gap Inc. skoczyły o prawie 25 procent w ciągu dnia.
Hype i viralowe treści to obecnie najcenniejsza waluta branży mody i sztuki. Nawet usunięcie własnych postów opowiadających o nowo powstałej kolekcji może stać się newsem dnia i zatrzymać uwagę kilkunastu milionów widzów. Światem rządzą social media, a Demna i Ye zdają się je wykorzystywać w perfekcyjny sposób.
Komentarze