Ćwiczenie jogi przynosi wiele korzyści dla zdrowia. Hinduska praktyka poprawia elastyczność ciała oraz wzmacnia mięśnie głębokie. Ten rodzaj gimnastyki angażuje wszystkie nasze kończyny, wzmacnia kręgosłup i ujędrnia skórę. Joginki nie narzekają na cellulit, bóle krzyża czy kontuzje. Potwierdza to 98-letnia nauczycielka jogi Tao Porchon-Lynch, która jest ambasadorką sportowej marki Athleta (zobacz zdjęcia >>). Okazuje się, że joga jest również naturalnym antydepresntem! Tak głoszą najnowsze wyniki badań naukowych, przeprowadzonych przez Uniwersytet w Bostonie. 

Naukowcy przetestowali pozytywne działanie jogi na trzydziestu pacjentach chorujących na depresję, w wieku od 18 do 64 lat. Żaden z badanych nie brał w tym czasie antydepresantów. Połowie z tych osób przydzielono zajęcia z Iyengar jogi odbywające się trzy razy w tygodniu i trwające 90 minut. Reszta ćwiczyła 30-minutowe sesje jogi w domu, czteru razy w ciągu tygodnia. Regularna praktyka w obu przypadkach trwała przez trzy miesiące.

Okazało się, że klasyczny rodzaj jogi spektakularnie wpłynął na zdrowie pacjentów! U większości depresja zmniejszyła się aż o 50%, co ujawniły kwestionariusze wypełnione po badaniach. Iyengar joga polega na precyzyjnym wykonywaniu pozycji, uczy wonego, głębokiego oddechu oraz polepsza koncentrację. Nic dziwnego, że pozwala się zrelaksować i nawiązać lepszą więź z własnym ciałem. Jak wykazały badania naukowe, wystarczy ćwiczyć ją dwa razy w tygodniu, by naturalnie zwalczyć depresję. 

W przeciwieństwie do antydepresantów, joga korzystnie wpływa na układ nerwowy i reguluje gospodarkę hormonalną. To także masaż dla ciała, który rozluźnia napięcie w mięśniach spowodowane codziennym stresem. Praktyka uwalnia endorfiny i naturalnie przyśpiesza metabolizm - ciężko znaleźć powód, by nie wskoczyć na matę! Czujesz, że nerwy wyniszczają Cię od środka? Nie czekaj, tylko kup karnet na jogę lub zacznij praktykować ją z YouTube w domu (sprawdź 10 wideo z jogą dla początkujących >>).

Ubrania i akcerosia na jogę w sklepie ELLE: