Gry towarzyskie bez rekwizytów

Never I Have Ever”

Ta popularna gra imprezowa została wymyślona przez studentów za granicy. Choć nie doczekała się polskiej nazwy, to nie ma to większego znaczenia, bo granie w nią jest bardzo proste. Potrzebujemy do niej alkoholu oraz większej grupy osób. Im więcej, tym lepiej. Ważne jest, aby ustalić na samym początku, jaki alkohol będzie odgrywał pierwsze skrzypce i jaką ilość musimy wypić. Może to być łyk piwa lub shot wódki.

Gra rozpoczyna się w momencie, gdy jeden z uczestników mówi czego nigdy nie robił. Ci, którzy przeżyli to samo, co dana osoba, muszą wypić alkohol. Czyli jeżeli ktoś powiedział, że nie czytał nigdy Marcela Prousta i wy również, to pijecie. Ten co czytał rzecz jasna nie sięga po alkohol. I tak każda osoba z grających po kolei wyznaje czego nie robiła w życiu. Wypowiedzi muszą być szczere, bo inaczej nie ma sensu grać. Wygrywa osoba, która najmniej wypije.

Zgadnij kim/czym jestem”

Jeśli widzieliście znakomity film „Bękarty wojny” Quentina Tarantino, to zapewne pamiętacie niesamowitą sekwencję w tawernie, gdzie bohaterzy grali właśnie w tę zgadywankę „kim lub czym jestem”. Każdy z graczy ma na głowie opaskę z obrazkiem, którego nie widzi. Widzą go za to pozostali gracze. Na podstawie pytań np. Czy jestem aktorem, czy jestem zwierzęciem lub czy jestem postacią realną, musi odgadnąć czym jest (co jest na obrazku). Jeśli akurat nie mamy pod ręką zestawu z opaskami, to wystarczy długopis i kartka samoprzylepna. Można mierzyć czas, można grać na żetony lub inne rzeczy. Tutaj pomysłów jest wiele.

„Prawda albo wyzwanie”

To kolejna świetna gra, która nie potrzebuje rekwizytów – co najwyżej pustą butelkę. Liczba osób jest dowolna. Ktoś, kto rozpoczyna grę losuje butelką lub wskazuje osobę, do której kieruje pytanie: „Prawda albo wyzwanie”. Jeśli wybierze pierwszą opcję, to najciekawiej jest poruszyć niewygodny temat – tutaj musimy jedynie wiedzieć, na ile możemy sobie pozwolić. Zapytana osoba musi powiedzieć prawdę. Gdyby wybrała jednak „wyzwanie”, to musi wykonać jakieś (najczęściej) głupie zadanie. Jeśli odpowie na pytanie lub zaliczy pomyślnie zadanie, ma prawo zrobić to samo kolejnemu imprezowiczowi. Zabawa bez końca.

Gry towarzyskie planszowe

Mafia”

„Mafia” to wciągająca gra psychologiczna oparta na schemacie popularnej gry towarzyskiej. Optymalna ilość graczy to 10-20 osób. Jeden z graczy zostaje prowadzącym, czyli Mistrzem Gry. Pozostali gracze zostaną losowo podzieleni na dwie grupy: Mafiosów i Policjantów. Celem każdej grupy jest wyeliminowanie z gry przeciwników. Żeby to osiągnąć, muszą wykazać się zdolnością przekonywania i dyskutowania, spostrzegawczością, umiejętnością wyciągania logicznych wniosków z zachowań innych uczestników zabawy. Mistrz Gry rozdaje karty i sędziuje w sprawach spornych. W grze występuje zawsze 1 agent i odpowiednia liczba Mafiosów i Policjantów.

Taboo”

To świetna gra, która niesamowicie potrafi rozruszać imprezę. Gracze dzielą się na dwa zespoły. W każdej rundzie jeden gracz bierze podstawkę z kartami i w określonym czasie stara się opisać jak najwięcej haseł swojej drużynie. Zasada jest jedna – nie może używać pięciu słów zakazanych słów, które znajdują się na karcie pod hasłem. Sprawia to, że gracz musi naprawdę nagimnastykować się werbalnie. Rozgrywka przebiega szybko i dosłownie wszyscy, co chwilę, wybuchają śmiechem.

Twister”

Gra idealnie łącząca gimnastykę ze świetną zabawą. Jedna mata, a na niej cztery rzędy kolorowych pól. Aby wygrać, musisz utrzymać równowagę stając na rękach i stopach na coraz to innych kolorowych polach maty, co nie jest takie proste w bliskim towarzystwie innych graczy. Najlepiej grać we dwóch albo czterech.

„Czarne historie”

Jesteście detektywami, ale nie macie skomplikowanej aparatury, policyjnych samochodów, śmigłowców i psów tropiących... Nie zdejmiecie odcisków palców... Jesteście niemymi świadkami zdarzenia  fragmentu historii, którą przyjdzie wam rozwikłać przy pomocy dedukcji i kilkunastu pytań, na które jedyną możliwą odpowiedzią są dwa proste słowa: TAK lub NIE.

Rozwiązanie, które mistrz tajemnic zachowuje oczywiście dla siebie, znajduje się na drugiej stronie karty. Odpowiedź ta jest rozwiązaniem zagadki i pozwala mu odpowiadać na pytania zadane przez detektywów.

Czarne historie to zestaw 50 elektryzujących, okropnych, a czasami makabrycznych opowieści, które faktycznie się wydarzyły albo… mogły się wydarzyć. Tak naprawdę jest to gra, w której gracze starają się rozwikłać zagadki, które zostają im przedstawione. Ostatnimi laty czarne historie zdobywają coraz większą popularność na całym świecie.

Gry towarzyskie w domu

 „5 sekund”

To gra dla tych, co uwielbiają adrenalinę. Gracze ustawiają na środku pudełko z kartami i losują pytanie, na które odpowiada gracz siedzący na Gorącym Krześle. Kiedy usłyszy pytanie, wystartuje czasomierz odmierzający dokładnie 5 sekund przeznaczonych na udzielenie 3 poprawnych odpowiedzi.

Zrób to jednocześnie: wymyśl odpowiedzi, kontroluj czas i postaraj się nie skupiać na rozpraszających kulkach przesuwających się po spirali czasomierza. W przypływie adrenaliny możesz nie wiedzieć, czy na pewno udzieliłeś poprawnych odpowiedzi – nie przejmuj się, twoi przeciwnicy chętnie to ocenią! Jeśli Ci się udało, przesuwasz swój pionek w stronę mety. Jeśli się pomyliłeś albo nie udzieliłeś 3 odpowiedzi, pytanie przechodzi na następnego gracza. Zrobi się gorąco, bo odpowiedzi nie mogą się powtarzać. Wygrywa ten, komu uda się najszybciej przejść planszę.

Gracze mogą posłużyć się kartami, dzięki którym zamienią pytanie lub przekażą je przeciwnikowi. Decyzję trzeba podjąć w 5 sekund: grać, czy ryzykować, że przeciwnik odpowie poprawnie? Uważaj w strefie zagrożenia – jeśli tu jesteś, nie możesz być pewien, czy zaraz znajdziesz się na mecie, czy stracisz kolejkę. Pewne jest, że będziesz się świetnie bawić!

„Karty dżentelmenów”

Karty Dżentelmenów to imprezowa gra towarzyska bez kurtuazji i pruderii, za to z ogromną dawką czarnego humoru. Dżentelmeńskie rozgrywki z pewnością urozmaicą każde spotkanie w gronie obdarzonych poczuciem humoru osób.

Produkt posiada przejrzyste zasady, co zachęci każdego do gry i pozwoli szybko wczuć się w atmosferę pełną czarnego humoru. Grą kieruje prosta mechanika: w każdej kolejce – Dżentelmen – zadaje pytanie z czarnej karty, a pozostali odpowiadają za pomocą swojej najzabawniejszej Białej Karty.

Drugim sposobem wykorzystania gry Karty Dżentelmenów jest tworzenie z jej pomocą opowieści pełnych czarnego humoru bez cenzury. Podczas gry w Dżentelmeńskie Opowieści wszyscy gracze wspólnie tworzą absurdalne i wciągające historie w oparciu o frazy z białych kart.

Gra Karty Dżentelmenów dzięki eleganckiej oprawie nadaje się na wyszukany i na pewno trafiony prezent. Jako jedyna na polskim rynku gra karciana zawiera anglojęzyczne odpowiedniki pytań i odpowiedzi, dzięki którym pokonuje bariery międzykulturowe i umożliwia zabawę na międzynarodowym poziomie.

„Jenga”

To klasyk, który zawsze się sprawdza, bowiem budowanie chwiejącej się wieży to jedna z najbardziej wciągających gier zręcznościowych. Należy na przemian wyjmować klocki z konstrukcji i układać na jej szczycie. Przegrywa ten, kto zburzy wieżę.