Vivienne Westwood podjęła współpracę z brytyjską firmą Palladium, zajmującą się dystrybucją rzadkiego metalu – palladu. Delikatny i mocny jednocześnie, doskonale nadaje się do osadzania kamieni w najlżejszych oprawach. Westwood wybrała go do odtworzenia swojej wizji sprzed ponad 10 lat – biżuterii z papier maché z kolekcji jesień-zima 2000/2001.

Kolekcja z palladu nosi tytuł "Gainsborough Collection" i składa się z sześciu modeli (plus trzech typu couture, na specjalne zamówienie). Twarzą kolekcji została Georgia May Jagger, która prezentowała już diadem z palladu w pierwszym rzędzie pokazu Vivienne Westwood wiosna-lato 2013. Wprowadzeniu specjalnej linii biżuterii towarzyszy kampania reklamowa z Georgią May. Modelka pozuje w niej dla Jürgena Tellera, fotografa kojarzonego z takimi markami jak Marc Jacobs i Vivienne Westwood Gold Label.

Ozdoby z palladu wchodzą do sprzedaży w ostatnich dniach października, w butikach Vivienne Westwood, także online.