United Colors of Benetton to włoska marka z wieloletnią tradycją, która sławę zdobyła dzięki kontrowersyjnym reklamom. Z pewnością większość z Was kojarzy szokującą kampanię "Unhate" powstałą w listopadzie 2011 roku wraz z fundacją "The Unhate Fundation". Cykl, mający szerzyć tolerancję, został zainspirowany słynnym zdjęciem pocałunku sekretarza Komunistycznej Partii Związku Radzieckiego Leonida Breżniewa z przywódną NRD, Erichem Honeckerem. Na reklamę składały się montaże fotograficzne przedstawiające m.in. całującą się premier Niemiec z prezydentem Francji albo przywódcę Korei Północnej w namiętnym pocałunku z prezydentem Korei Południowej. Pełne skandalu były też kampanie z poprzednich lat, za czasów dyrektora kreatywnego marki Oliviero Toscani. Włoski fotografik i syn znanego reportera zaczął wykorzystywać w reklamach poruszające zdjęcia, które miały oswajać społeczeństwo z chorobą AIDS, czy walczyć z rasizmem (kontrowersyjne reklamy Benettona - dowiedz się więcej >>)

W 2015 roku marka Benetton postanowiła zrezygnować z kontrowersyjnej strategii marketingu. Jej władze stwierdziły, że wolą, aby United Colors of Benetton był pozytywnie kojarzony z bardzo dobrej jakości dzianinami we wszystkich kolorach tęczy. Jednak firma przygotowała specjalną kampanię na tegoroczny Międzynarodowy Dzień Kobiet. Ma ona zachęcać płeć żeńską z całego świata do zjednoczenia się i walczenia o równość płci. Reklama nosi tytuł "United by Half", a jej premiera miała miejsce w Walentynki w Indiach. Wideo na YouTube naliczyło sobie ponad 7 milionów odsłon w mniej, niż miesiąc, jego odbiór był również bardzo pozytywny. To sprawiło, że marka postanowiła wypuścić tę kampanię w świat. Specjalnie na Dzień Kobiet - by promować równość nie tylko wśród społecznych mniejszości. 

"Kampania United by Half została stworzona na potrzeby rynku indyjskiego, dlatego koncentruje się głównie na tamtejszych problemach społecznych. Jednak poruszane w niej tematy dotyczą każdego z nas, bez wględu na narodowość czy wyznawaną religię. W tym roku chcemy skupić się na kobietach i wesprzeć je za pośrednictwem programu Benetton Women. Dlaczego? Bo według nas kobiety za długo odmawiały sobie swojej "drugiej połowy". Chcemy im pomóc ją odkryć." - czytamy w oświadczeniu marki. 

Reklama "United by Half" jest o tym, że my, kobiety, nie jesteśmy ani lepszymi, ani gorszymi połówkami mężczyzn. A już na pewno nie słabszymi! Zależy nam na tym, żeby mieć swoją "połówkę" - własną przestrzeń, poglądy, nieograniczoną możliwość rozwoju, czy podejmowania własnych decyzji. Benetton zachęca, abyśmy przestały porównywać płeć męską i żeńską oraz wywyższać jedną ponad drugą. Zarówno mężczyźni jak i kobiety zasługują na równe traktowanie w kwestii kariery, edukacji lub rodziny. Kampania zachęca nas również do opublikowania w swoich social mediach "#halfie" z hashtagiem #UnitedByHalf. Można to zrobić logując się na stronie marki - to ma być pierwszy w kierunku walki o swoją "połowę". 

Kampania United Colors of Benetton "United by Half" - WIDEO: