Jeszcze jakiś czas temu pojawienie się na ważnym wydarzeniu w sneakersach było uznawane za przejaw nieobycia i niechlujstwa modowego. Jednak dziś tego typu obuwie jest jednym z najważniejszych elementów zarówno mody ulicznej, jak i luksusowej. Które marki produkujące buty sportowe możemy uznać za najlepsze? Poznajcie pierwsze cztery typy.

Wiele znanych marek sportowych, a także projektanci z kręgu „high fashion” od paru dobrych lat przesuwają designy sneakersy do granic możliwości we wszystkich możliwych kierunkach. Niektórzy tworzą białe skórzane obuwie, które nadaje się do garniturów. Inni wymyślają technologie, które równie dobrze mogły wyjść prosto z jakiegoś filmu science fiction. Łączy ich to, że wszyscy przyczynili się do wyniesienia sneakersów z ich utylitarnych korzeni na szczyt mody.

Poniżej kolejne cztery najbardziej wpływowe marki tworzące sneakersy. Pierwszy artykuł znajdziecie pod tym adresem.

New Balance

Na świecie jest coraz mniej marek, które chcą wytwarzać produkty w swoim kraju. W szczególności tyczy się to branży obuwia sportowego. Jest to jeden z powodów, dlaczego ​​New Balance trzeba zaliczać do najlepszych marek w tym obszarze. Bostońska firma tworzy swój asortyment w Stanach Zjednoczonych i w Wielkiej Brytanii, w fabrykach z wysoko wykwalifikowanymi pracownikami. Takie podejście do produkcji cieszy się dobrą reputacją wśród sportowców, fanów obuwia sportowego i zwykłych ludzi. Nawet bez tego obecność New Balance na tej liście jest niepodważalna – w końcu marka jest odpowiedzialna za jedne z najwygodniejszych i najbardziej kultowych butów do biegania, jakie kiedykolwiek wyprodukowano.

Puma

Podczas gdy większość firm sportowych walczy ze sobą, próbując wymyślić kolejną wielką rzecz, Puma po cichutku pracuje w tle, doskonaląc klasykę. I przy okazji wymyśla nowe rzeczy.

Najlepszym tego przykładem jest wejście marki w rejon ugly sneakers/chunky shoe. Puma przejęła design, interpretując go po swojemu i udostępniła go wszystkim osobom, które nie posiadają aż tak zasobnych portfeli, by nabyć parę od Balenciagi. Nie każdy zresztą musi być fanem wyrobów słynnego domu mody. Wystarczy za to zwrócić się do Pumy i ich modelu Thunder Electric, który posiada masywny, ale atletyczny kształt i odważne kolory w stylu lat 90., lub w stronę linii Tsugi, oferującej bardziej minimalistyczne podejście do tematu. Puma nie robi może tyle szumu, co Nike i Adidas, ale oferuje niemal tak samo dobre produkty.

Vans

Na przestrzeni lat Vans zyskał sobie zasłużoną reputację jako marki, która w szczególności zgrywa się z alternatywnym stylem życia. Atrakcyjność Vansów wynika w dużej mierze z prostej stylistyki, ponadczasowego wyglądu, przystępnych cen i oczywiście wielu opcji kolorystycznych. Old Skool, Classic i Authentic to natychmiast rozpoznawalne projekty, które nie zmieniły się od dziesięcioleci. I dalej nie muszą tego robić.

Zmieniło się to, jak ludzie je noszą. Kiedyś obuwie tylko dla dzieci i skaterów, teraz pojawia się na stopach gwiazd rocka i hip-hopu w zestawie z jeansami lub casualowym garniturem. Od połowy lat sześćdziesiątych Vans oferuje ludziom sposób na dodanie odrobiny koloru i charyzmy do stroju bez wydawania wielkich sum pieniędzy. To sprawia, że produkty tej marki nigdy nie stracą na znaczeniu, bez względu na przemijające trendy.

Reebok

Reebok może nie zajmuje się kształtowaniem przyszłości sneakersów, ale w sumie nie musi tego robić, gdy weźmie się pod uwagę, jak wspaniale obchodzi się z klasyką. Mająca swoje początki w Wielkiej Brytanii firma, będąca obecnie filią Adidas, jest jedną z najstarszych marek od butów sportowych. Widać to zresztą na jej retro sylwetkach.

Najlepsze modele Reeboka, takie jak Club, Classic i Workout, nie bez przyczyny stały się kultowe - emanują urokiem, wobec którego nie da się przejść obojętnie. Może nie posiadają mesha i nie są tworzone za pomocą druku 3D, ale wyglądają świetnie, są niezaprzeczalnie wygodne i nigdy nie wyjdą z mody.