W ostatnich latach marka Stone Island jest jedną z najprężniej rozwijających się firm na rynku mody męskiej. Założona w 1974 roku przez Massimo Ostiego i Carlo Rivettiego marka swoją rozpoznawalność i popularność zyskała przywracając modę na ubrania w militarystycznym stylu. Jednym ze znaków rozpoznawczych marki jest też łączenie nieoczywistych materiałów w swoich projektach. Jednym z pierwszych produktów w ofercie marki była kurtka wykonana z nieprzemakalnego brezentu. Wielu ekspertów uważa, że rosnąca popularność marki wynika z doskonałego połączenia praktycznych krojów i materiałów z uniwersalnym designem możliwych do połączenia w wielu stylizacjach. 

„Zarówno New Balance, jak i Stone Island to niezależne marki, które odwagę do podejmowania ryzyka mają wpisaną w DNA. Obie strony są dumne z tego, że trzymają rękę na pulsie najnowszych trendów, budują modowe dziedzictwo i tworzą autentyczne doświadczenia związane z marką. Z niecierpliwością czekamy na przekraczanie granic i eksperymenty związane z projektami”  - mówi Chris Davis, dyrektor ds. Marketingu w New Balance.

„Istnieje tylko ograniczona liczba marek, które można nazwać ikonicznymi. Stone Island i New Balance wykazały, że należą do tej grupy. Wymiana koncepcji i pomysłów poprzez otwieranie drzwi dla drugiej strony w celu stworzenia świetnego, dźwiękowego produktu jest ekscytująca i stanowi największe przesłanie, jakie możemy wspólnie przekazać naszym odbiorcom ”. – dodaje twórca marki Stone Island  Carlo Rivetti. 

Historycznie będzie to już druga współpraca obu marek. Po raz pierwszy spotkały się one przy okazji pracy nad modelem 577 w 2013 roku. Model ten do dziś jest niezwykle ceniony, a na internetowym serwisie Grailed wycenia się go na około 400 dolarów.