Coraz więcej marek, które jeszcze do niedawna trzymały się od naszego kraju z daleka, zaczyna dostrzegać potencjał naszego rynku. Kilka miesięcy temu otwarta została polska wersja Amazona, pisaliśmy także o postępującej ekspansji Primarka. Teraz dołącza do nich kolejny sklep, który jednak pod pewnymi względami różni się od wymienionych.

Co to jest Sellpy?

Sellpy jest sklepem z ubraniami, który funkcjonuje tylko w internecie – nie posiada placówek stacjonarnych. I choć jego nazwa może w pierwszej chwili wywoływać uniesienie brwi ze zdziwienia, to z pewnością nie można tego powiedzieć o jego większościowym udziałowcu. Ponad 70% akcji Sellpy należy bowiem do H&M, czyli jednego z największych graczy, jeśli chodzi o handel ubraniami i dodatkami.

Drugim wyróżnikiem Sellpy jest fakt, że sklep nie sprzedaje nowych ubrań, a używane. Firma, która jak dotąd skupiała się przede wszystkim na działalności na terenie Szwecji, poszerza ją o kolejne 20 krajów. Trudno o bardziej przekonujący dowód na to, że kupowanie używanych ubrań przestało być jedynie efektem ekonomicznego przymusu lub pewnej ekstrawagancji, a stało się świadomym wyborem. Po części to zapewne efekt tak lansowanej przez wiele marek modowych idei sustainability, czyli zrównoważonego rozwoju, w którym pamięta się o kwestiach związanych z ekologią. H&M też mocno w to wierzy,bo jak dotąd zainwestował w rozwój platformy około 20 milionów euro.

Sellpy w Polsce

Co ciekawe, związek firmy z Polską nie ogranicza się jedynie do tego, że z usług sklepu mogą teraz korzystać mieszkańcy naszego kraju. Sellpy ma korzystać z należącego do H&M magazynu, który znajduje się pod Poznaniem, a także z łańcucha dostaw szwedzkiej marki. Sklep sellpy.com nie posiada (przynajmniej na razie) polskiej wersji językowej.