MODIVO to polski multibrand oferujące ubrania, obuwie i akcesoria z segmentu premium, któremu przyświecają takie wartości jak celebrowanie różnorodności, poszukiwanie własnej drogi i odkrywanie swojego indywidualnego stylu. Wyrażaj siebie – to główne credo naszej marki. Zależy nam na tym, by nasi Klienci czuli się że MODIVO to nie tylko miejsce do zrobienia zakupów, ale egalitarny, piękny, kolorowy świat, w którym mogą poczuć się sobą niezależnie od wszystkiego.

MODIVO jako pierwsze w kraju wdrożyło EkoBoxy. Podczas finalizacji zamówienia w sklepie internetowym MODIVO można wybrać je jako formę dostawy do Paczkomatów® InPost. Po odbiorze przesyłki i wypakowaniu zamówienia zamiast wyrzucać pudełko do kosza, można zwrócić je z powrotem do Paczkomatu® InPost w celu ponownego wykorzystania. EkoBoxy wykonano z wytrzymałego kartonu, który nadaje się do wielokrotnego użytku. Innowacyjna konstrukcja z zapięciami na rzep pozwala na proste i szybkie złożenie i rozłożenie pudełka. Troska o środowisko i ograniczanie ilości odpadów, to priorytet zarówno dla MODIVO, jak i InPostu. Dzięki współpracy i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań możemy nawet dziesięciokrotnie zmniejszyć liczbę wyrzucanych kartonów. W tym momencie Klienci MODIVO mogą skorzystać bezpłatnie z EkoBoxów i zapoznać się z nową formą dostawy. Ponadto za każdy zwrócony do Paczkomatu® EkoBox otrzymają -10% na kolejne zakupy.

Już od czerwca konsumenci będą mogli skorzystać z EkoBox w sklepie internetowym MODIVO. Dziękuję wszystkim zaangażowanym w realizację tego projektu. Dzięki pomysłowości i oddaniu wielu osób mamy realny, pozytywny wpływ na otaczającą rzeczywistość i środowisko naturalne. MODIVO jako pierwszy e-commerce udostępnił klientom opakowania wielokrotnego użytku i jesteśmy dumni, że od samego początku inicjatywa została przyjęta tak pozytywnie. Jest to dla nas sygnał, że wspólnie z naszymi świadomymi Klientami możemy zadbać o środowisko i wprowadzać zakupową rewolucję na rzecz zrównoważonego rozwoju. Jako lider fashion-tech na polskim rynku mamy ogromną przyjemność podejmowania inicjatyw pionierskich, których nikt inny nie podejmuje. W tym przypadku kibicujemy jednak wszystkim sklepom online. Nie ma tutaj rywalizacji ani konkurencji. Im większy sukces przyniesie ten  projekt, tym większą radość będziemy z niego czerpać. Ostatecznie mamy wspólny cel: edukację na rzecz odpowiedzialnych zakupów

mówi Damian Zapłata, Prezes Zarządu MODIVO S.A.

Każda przesyłka zamówiona w MODIVO z dostawą w pudełku EkoBox i ponownie zwrócona do Paczkomatu® InPost to troska o dobro naszej planety.

Przez kilka ostatnich miesięcy wspólnie z naszym partnerem testowaliśmy opakowania wielokrotnego użytku EkoBox. Teraz mogę potwierdzić, że testy wypadły więcej niż pozytywnie, a system EkoBox spotkał się z olbrzymim zainteresowaniem naszych Klientów. Dlatego już teraz zdecydowaliśmy się wprowadzić nasz zamknięty system obrotu opakowaniami wielokrotnego użytku na pełną skalę. Robimy to dlatego, że rosnąca popularność zakupów online przyczynia się do wzrostu ilości używanych opakowań, a w konsekwencji odpadów. Z roku na rok można zaobserwować, jak szybko rozwija się branża e-commerce i jaka będzie jej skala w przyszłości. Odpowiedzialnością branży powinno być podejmowanie działań w tym obszarze. Właśnie dlatego, w trosce o ochronę środowiska i zmniejszenie ilości odpadów po opakowaniach, InPost wprowadza system pełnego recyklingu opakowań oraz wielokrotnego ich wykorzystania. Dzięki używaniu EkoBox, możemy nawet dziesięciokrotnie ograniczyć ilość kartonu w obiegu, a tym samym znacznie zmniejszyć ilość odpadów. EkoBox jest zrobiony z ekologicznego kartonu w pełni nadającego się do recyklingu. Posiada certyfikat FSC®, który świadczy o wykorzystaniu certyfikowanych surowców w procesie produkcji opakowań. Program ten opiera się na zasadach zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnych praktyk stosowanych w odniesieniu do gospodarki leśnej oraz na zasadach umożliwiających śledzenie handlu i produkcji produktów z drewna pochodzących z certyfikowanych lasów. Stworzenie zamkniętego systemu obiegu opakowań wymaga ścisłej współpracy formy logistycznej i sprzedawcy. InPost jako jedyna firma w Polsce, ma możliwość zaoferowania takiego rozwiązania na ogólnokrajową skalę dzięki sieci blisko 17 tysięcy Paczkomatów®. Chciałbym potwierdzić, że w odpowiedzi na prośby klientów, którzy także chcieliby korzystać z EkoBox, udostępnimy możliwość dołączenia do programu EkoBox, każdemu odpowiedzialnemu podmiotowi z branży e-commerce, który chce włączyć się w ograniczenie ilości odpadów generowanych przez branżę. Ograniczenie, tworzonych przez naszą cywilizację gór śmieci, to wyzwanie z którym musimy poradzić sobie jak najszybciej

podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost

Po odebraniu przesyłki z Paczkomatu® InPost oraz wyjęciu zamówionych rzeczy wystarczy złożyć pudełko na kształt koperty. Opakowanie można zwrócić w dowolnym momencie (np. podczas odbioru kolejnej przesyłki) skanując kod zwrotu umieszczony na EkoBoxie. Cały proces trwa bardzo krótko, a opakowanie wraca do sklepu, gdzie przechodzi proces weryfikacji jakościowej i oczyszczenia, a następnie przekierowywane jest do ponownego użycia przez MODIVO. Wprowadzeniu opakowań EkoBox towarzyszy kampania edukacyjna MODIVO i InPost na kanałach social media obu firm.

Więcej informacji o koncepcie oraz zasadach korzystania z EkoBox w MODIVO znajduje się TUTAJ.