Reklama

Spis treści:

Reklama
  1. Polskie Nagrody Filmowe: Orły 2025
  2. Orły 2025: wyniki. Lista zwycięzców polskich nagród filmowych

Polskie Nagrody Filmowe: Orły 2025

Rozdano Polskie Nagrody Filmowe. 27 ceremonia wręczenia Orłów odbyła się w Teatrze Polskim w Warszawie. Tegoroczną galę poprowadziła Grażyna Torbicka. Wśród nominowanych znalazły się takie produkcje jak: "Dziewczyna z igłą", "Biała odwaga" czy "Kulej. Dwie strony medalu".
Poniżej prezentujemy pełną listę laureatów i wyniki tegorocznych Orłów. Oto najlepsze produkcje i wyróżnieni twórcy przez Polską Akademię Filmową.

Orły 2025: wyniki. Lista zwycięzców Polskich Nagród Filmowych

NAJLEPSZY FILM

  • „Biała odwaga”, reż. Marcin Koszałka / producent: Balapolis
  • „Dziewczyna z igłą”, reż. Magnus von Horn / producent: LAVA FILMS, Nordisk Film Creative Alliance, Nordisk Film Sverige
  • „Kulej. Dwie strony medalu”, reż. Xawery Żuławski / producent: Watchout Studio
  • „Strefa interesów”, reż. Jonathan Glazer / producent: JW Films, Extreme Emotions
  • „To nie mój film”, reż. Maria Zbąska / producent: Hi Movies

NAJLEPSZA REŻYSERIA

  • Marcin Koszałka – „Biała odwaga”
  • Magnus von Horn – „Dziewczyna z igłą”
  • Kamila Tarabura – „Rzeczy niezbędne”
  • Jonathan Glazer – „Strefa interesów”
  • Maria Zbąska – „To nie mój film”

NAJLEPSZY SCENARIUSZ

  • Marcin Koszałka, Łukasz M. Maciejewski – „Biała odwaga”
  • Magnus von Horn, Line Langebek – „Dziewczyna z igłą”
  • Rafał Lipski, Xawery Żuławski – „Kulej. Dwie strony medalu”
  • Grzegorz Łoszewski – „Minghun”
  • Jesse Eisenberg – „Prawdziwy ból”
  • Jonathan Glazer – „Strefa interesów”

NAJLEPSZA GŁÓWNA ROLA KOBIECA

  • Sandra Drzymalska – „Biała odwaga”
  • Sandra Drzymalska – „Simona Kossak”
  • Małgorzata Hajewska – Krzysztofik – „Kobieta z…”
  • Michalina Olszańska – „Kulej. Dwie strony medalu”
  • Vic Carmen Sonne – „Dziewczyna z igłą”

NAJLEPSZA GŁÓWNA ROLA MĘSKA

  • Jacek Borusiński – „Wróbel”
  • Maciej Damięcki – „Cisza nocna”
  • Marcin Dorociński – „Minghun”
  • Filip Pławiak – „Biała odwaga”
  • Tomasz Włosok – „Kulej. Dwie strony medalu”

NAJLEPSZE ZDJĘCIA

  • Marcin Koszałka – „Biała odwaga”
  • Michał Dymek – „Dziewczyna z igłą”
  • Michał Englert – „Kobieta z…”
  • Kacper Fertacz – „Minghun”
  • Łukasz Żal – „Strefa interesów”

NAJLEPSZA MUZYKA

  • Jacek Grudzień – „Biała odwaga”
  • Łukasz Targosz – „Diabeł”
  • Frederikke Hoffmeier – „Dziewczyna z igłą”
  • Zespół KSU, Eugeniusz „Siczka” Olejarczyk – „Idź pod prąd”
  • Mikołaj Trzaska – „Koński ogon”
  • Jan Komar, Mikołaj Majkusiak, Bartłomiej Tyciński – „Kulej. Dwie strony medalu”
  • Bartosz Chajdecki – „Simona Kossak”
  • Tomasz Gąssowski – „Wróbel”

NAJLEPSZA DRUGOPLANOWA ROLA MĘSKA

  • Andrzej Chyra – „Kulej. Dwie strony medalu”
  • Kieran Culkin – „Prawdziwy ból”
  • Jakub Gierszał – „Biała odwaga”
  • Julian Świeżewski – „Biała odwaga”
  • Zdzisław Wardejn – „Cisza nocna”

NAJLEPSZA DRUGOPLANOWA ROLA KOBIECA

  • Trine Dyrholm – „Dziewczyna z igłą”
  • Wiktoria Gorodeckaja – „Biała odwaga”
  • Małgorzata Hajewska-Krzysztofik – „Rzeczy niezbędne”
  • Agata Kulesza – „Simona Kossak”
  • Joanna Kulig – „Kobieta z…”

NAJLEPSZY FILM DOKUMENTALNY

  • „8. dzień Chamsinu” reż. Zvika Gregory Portnoy, producent: Plesnar& Krauss Films
  • „Drzewa milczą” reż. Agnieszka Zwiefka, producent: Chilli Productions
  • „Gdy powieje harmattan” reż. Edyta Wróblewska, producent: SK Film Studio
  • „Las” reż. Lidia Duda, producent: Fundacja Lumisenta
  • „Wanda Rutkiewicz. Ostatnia wyprawa”, reż. Eliza Kubarska, producent: Braidmade Films

NAJLEPSZY MONTAŻ

  • Agnieszka Glińska – „Biała odwaga”
  • Agnieszka Glińska – „Dziewczyna z igłą”
  • Jarosław Kamiński – „Kobieta z…”
  • Wojtek Włodarski – „Kulej. Dwie strony medalu”
  • Ireneusz Grzyb – „Sezony”
  • Bartosz Pietras – „Wanda Rutkiewicz. Ostatnia wyprawa”
  • Sebastian Mialik – „Wrooklyn Zoo”

NAJLEPSZA SCENOGRAFIA

  • Elwira Pluta – „Biała odwaga”
  • Marek Warszewski – „Czerwone maki”
  • Jagna Dobesz – „Dziewczyna z igłą”
  • Marek Zawierucha – „Kobieta z…”
  • Agata Adamus – „Simona Kossak”
  • Chris Oddy – “Strefa interesów”

NAJLEPSZE KOSTIUMY

  • Małgorzata Gwiazdecka, Joanna Pamuła – „Biała odwaga”
  • Małgorzata Fudala – „Dziewczyna z igłą”
  • Anna Englert – „Kulej. Dwie strony medalu”
  • Paulina Sieniarska, Kalina Lach – „Simona Kossak”
  • Małgorzata Karpiuk – „Strefa interesów”

NAJLEPSZA CHARAKTERYZACJA

  • Dariusz Krysiak – „Biała odwaga”
  • Karolina Kordas – „Czerwone maki”
  • Anne Cathrine Sauerberg – „Dziewczyna z igłą”
  • Karolina Kordas, Alina Janerka, Wanda Tatucha-Kędzierzawska – „Kleks i wynalazek Filipa Golarza”
  • Agnieszka Hodowana – „Kulej. Dwie strony medalu”
  • Pola Guźlińska – „Minghun”
  • Pola Guźlińska – „Sami swoi. Początek”

NAJLEPSZY FILMOWY SERIAL FABULARNY

  • „Idź przodem, bracie”, reż. Maciej Pieprzyca, scen. Kacper Wysocki / producent: Opus TV dla Netflix
  • „Lady Love”, reż. Bartosz Konopka, scen. Ewa Popiołek, Dorota Jankojć-Poddębniak / producent: Bongo Media Production dla TVN Warner Bros. Discovery
  • „Matki pingwinów”, reż. Klara Kochańska-Bajon, Jagoda Szelc, scen. Klara Kochańska-Bajon, Dorota Trzaska, Nina Lewandowska / producent: Mental Disorder 4 dla Netflix
  • „Rojst. Millenium”, reż. Jan Holoubek, scen. Kasper Bajon, Jan Holoubek / producent: Entrego dla Netflix
  • „Śleboda”, reż. Michał Gazda, Bartosz Blaschke, scen. Karolina Frankowska, Katarzyna Golenia / producent: MS Productions dla SkyShowtime

NAJLEPSZY DŹWIĘK

  • Michał Fojcik, Tomasz Wieczorek, Leszek Freund – „Biała odwaga”
  • Oskar Skriver – „Dziewczyna z igłą”
  • Joanna Napieralska, Mikołaj Tyrakowski – „Plan Petera”
  • Johnnie Burn, Tarn Willers – „Strefa interesów”
  • Bartosz Putkiewicz, Artur Kuczkowski – „Wrooklyn Zoo”

ODKRYCIE ROKU

  • Gabriela Muskała – reżyseria – „Błazny”
  • Frederikke Hoffmeier – muzyka – „Dziewczyna z igłą”
  • Kamila Tarabura – reżyseria – „Rzeczy niezbędne”
  • Maria Zbąska – reżyseria – „To nie mój film”
  • Tomasz Gąssowski – reżyseria – „Wróbel”

NAJLEPSZY FILM EUROPEJSKI

Reklama
  • „20 dni w Mariupolu” („20 Days in Mariupol”), reż. Mstyslav Chernov, Ukraina/USA
  • „Anatomia upadku” („Anatomie d’une chute”), reż. Justine Triet, Francja
  • „Biedne Istoty” („Poor things”), reż. Yorgos Lanthimos, USA/Irlandia, Wielka Brytania, Węgry
  • „Emilia Perez” („Emilia Perez”), reż. Jacques Audiard, Francja/Belgia
  • „Konklawe” („Conclave”) reż. Edward Berger, Wielka Brytania/ USA
Reklama
Reklama
Reklama