Dlaczego wybrałaś pracę w marce House?

Ukończyłam grafikę na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, więc interesuje mnie wszystko, co jest związane ze sztuką. Uwielbiam grafikę tradycyjną – metal, druk wklęsły oraz szeroko pojętą ilustrację. Pierwsze moje zawodowe kroki stawiałam na uczleni, następnie w agencji reklamowej. Dla mnie jako grafika wielką zaletą tej pracy jest zmienność tematów, brak monotonni i możliwość stosowania różnorodnych technik: photoprint, grafika wektorowa, grafiki rysunkowe lub odręczne, a także kolaż – wszystko to pozwala mi codziennie się rozwijać. Obecnie pracuję z ludźmi z pasją, w kreatywnym, dynamicznym zespole, gdzie wspólnie tworzymy nowe kolekcje. Wyjazdy służbowe do Londynu, czy Berlina, targi modowe – to elementy, które składają się na to, że naprawdę lubię swoją pracę.

Opowiedz jak wyglądała Twoja ścieżka kariery w LPP?

W LPP pracuję 5 lat. Gdy zaczynałam pracę w House nie było stanowiska młodszego grafika, dlatego od razu zostałam „wrzucona na głęboką wodę” i rozpoczęłam swoją karierę od stanowiska grafik. Od niedawna już z przydomkiem starszy.

Czy widzisz zmianę w pracy grafika na przestrzeni ostatnich kliku lat?

Jasne, wszystko poszło do przodu, obecnie do przygotowywania grafik używam nie tylko komputera i skanera, nieodzowny jest tablet. Nie wyobrażam sobie pracy teraz np. bez dostępu do banku zdjęć. Zmianę zauważam również w projektach grafik. Nadruki, które przygotowywaliśmy pięć lat temu i te, które prezentujemy obecnie bardzo się od siebie różnią. Według mnie przez ten czas marka House dojrzała. Jest to dla mnie osobiście bardzo ważne, ponieważ rozwój marki wiąże się również z moim rozwojem zawodowym.

Jakie trendy obecnie dominują w grafice?

Do niedawna panował trend minimalizmu, wtedy w nadrukach dominowało „słowo”, był również czas „boho” i „lata 70te”. Ja staram się w tym wszystkim utrzymać równowagę.

Skąd czerpiesz inspiracje?

Praktycznie wszystko stanowi dla mnie inspirację, miasto, przyroda, muzyka, ludzie, wszystko co pobudza moją wyobraźnie. Zdarza mi się czasem iść za kimś na ulicy jeśli zauważę, że ma na sobie coś ciekawego.

Czy sprawia Ci przyjemność, gdy widzisz ludzi noszących Twoje projekty?

Pewnie. To bardzo miłe, ale muszę przyznać, że w związku z tym, że projektujemy z rocznym wyprzedzeniem, trudno jest zapamiętać wszystkie swoje prace. To bardzo przyjemne uczucie, kiedy pracujemy nad modelem i czekamy na jego prototyp. Wówczas na bieżąco komentujemy i cieszymy się z efektów pracy. Oczywiście są nadruki, które pamiętam i mam do nich wielki sentyment.

Pamiętasz pierwszą rzecz, która wyszła spod Twojego pióra dla marki House?

Tak, wówczas wszystko było dla mnie nowe. Pamiętam, że był wtedy bardzo mocny trend rysowanych słodkich dziewczynek. Jako zupełny „świeżak” dostałam zadnie przygotowania takiego nadruku. Narysowałam postać, która miała koronkową kokardę – to był mój autorski pomysł, który pamiętam do dziś, choć oczywiście, patrząc z perspektywy czasu zrobiłabym to zupełnie inaczej.

Czego Cię nauczyła praca w LPP?

Myślę, że przede wszystkim dyplomacji. Nauczyłam się słuchać opinii innych, a to dla artysty nie zawsze jest łatwe. Po tych kilku latach wiem, że na sukces naszej marki składają się zarówno indywidualne talenty, jak i umiejętność współpracy.

Mając za sobą ponad 5 letnie doświadczenie, jak myślisz, dla kogo jest ta praca?

Zdolnych grafików jest naprawdę bardzo wielu. Grafik w marce House oprócz zdolności plastycznych, które są niewątpliwe podstawą, powinien mieć głowę pełną pomysłów, orientować się zarówno w trendach graficznych jak i modowych. Powinien też być osobą komunikatywną, a przede wszystkim posiadać umiejętność pracy w zespole, ponieważ na finalny kształt kolekcji wpływ ma bardzo wiele osób – między innymi projektanci, kupcy i technolodzy.

Aktualnie, ze względu na dynamiczny rozwój, firma LPP, właściciel marek RESERVED, Cropp, House, MOHITO i SiNSAY prowadzi intensywne rekrutacje na kluczowe stanowiska w działach przygotowania produktu. Poszukiwane są osoby chcące rozwijać się w branży modowej na stanowiskach projektantów, kupców, grafików i technologów odzieży. Dodatkowo oferujemy wsparcie relokacyjne dla kandydatów spoza regionu. Więcej o naszych rekrutacjach na www.reserved5plus.com/dolaczdonas/