„Ta kolekcja jest dla tych, którzy naprawdę kochają modę. W każdym ubraniu kryje się wiele entuzjazmu i radości"

Opowiada Ella Soccorsi, Concept Designer w H&M, a następnie dodaje: "Ubrania zostały stworzone do noszenia na wiele różnych okazji i sposobów. Tymi ubraniami wręcz trzeba się dzielić, przekazywać je i później poddawać recyklingowi”. Czwarta odsłona inicjatywy H&M Innovation Stories, kolekcja Circular Design Story, to opowieść o tym, o co tak naprawdę chodzi w modzie. Z czułością do planety i w duchu "fashion" przez wielkie F powstała jedna z tych kolekcji, która zachwyca klientów i spędza sen z powiek konkurencji. 

Circular Design Story została w całości wyprodukowana w sposób zrównoważony, a w momencie, w którym przestanie nam służyć, zamknie obieg i zostanie poddana recyklingowi. 

A co najlepsze, kolekcja przekazuje ekologiczne wartości poprzez przeskalowane kokardy, warstwy plisowanego tiulu pokrytego grochami i różne rodzaje błysku - od metalu, przez skórę, aż po cekiny. ELLE wierzy, że moda służy zabawie, jest formą wyrażania tego, co jest dla nas ważne i z jaką postawą podchodzimy do życia. I właśnie dlatego kolekcję Circular Design Story poddaliśmy redakcyjnemu testowi: 

Karolinie Limbach, stylistce magazynu ELLE i Marcinowi Świderkowi, szefowi działu mody humor dopisuje zawsze. Ale odpowiednie ubrania potrafią go spektakularnie rozbudzić - dowód w postaci wideo już przedstawiliśmy ;) Wzory, cekiny i spektakularne, dramatyczne konstrukcje sprawiają, że aż chce się tańczyć. Tym bardziej, że w nich tańczyć możemy bez ekologicznych wyrzutów sumienia. 

Cyrkularna moda nie jest wymysłem przyszłości. Ona dzieje się tu i teraz. Przy tworzeniu konceptu Innovation Stories zespół H&M współpracuje z grupą ekspertów i naukowców z różnych dziedzin, dzięki czemu marka z każdą kolekcją proponuje coraz bardziej innowacyjne rozwiązania w oparciu o najnowsze badania i możliwości technologiczne.

Czwartą odsłonę inicjatywy tworzą więc m.in. zwycięzcy nagrody Global Change Award, Cycora™ i Resortec®. Odpady tkanin, z których powstał pierwszy materiał mogły trafić na wysypisko, a dzięki H&M przyniosły nam wiele radości. Resortec®  został wykorzystany do zdobień niektórych elementów. To nic innego, jak rozpuszczalna nić, która ułatwi recykling kolekcji. W Circular Design Story znalazł się również regenerowany poliester wytwarzany z odpadów tekstylnych powstałych ze zużytych już produktów, które są przetwarzane na nowe przędze (Ambercycle Cycora™), a także przędza celulozowa Eastman Naia™ Renew , produkowana przy użyciu innowacyjnej i opatentowanej technologii odnawiania węgla. Proces ten pozwala na przetwarzanie tworzyw sztucznych i włókien dywanów oraz wszystkiego, co trudne do recyklingu.

Sesja i kampania zostały stworzone we współpracy z niekonwencjonalnym brytyjskim stylistą Ib Kamarą, który ściśle współpracował z zespołem projektowym H&M podczas tworzenia kolekcji. 

Kolekcja H&M Innovation Stories: Circular Design Story będzie dostępna online oraz w wybranych sklepach stacjonarnych od 9 grudnia 2021. W Polsce znajdziecie ją przy ulicy Marszałkowskiej w Warszawie