Parr przez wielu uważany jest za najwybitniejszego orędownika antropologicznego i satyrycznego gatunku fotografii. Sam jednak twierdzi, że jego oko nigdy nie jest okrutne, po prostu obserwacyjne i ciekawe.

Projekt #TimeToParr, składający się ze zdjęć wykonanych podczas podróży po całym świecie, opiera się na współpracy Gucci z wyłącznie jednym artystą i funkcjonuje tylko i wyłącznie na Instagramie. Parr wykonał fotografie w dziewięciu różnych miejscach, które następnie zostały oznaczone na Instagramie, jako „Gucci Places by the House”. Opis ten ma głębokie znaczenie symboliczne dla domu mody Gucci – dom kojarzy się z początkiem istnienia marki oraz miejscem inspiracji dyrektora kreatywnego, Alessandro Michele.

Miejsca Gucci w #TimeToParr to: Chatsworth House w Derbyshire; Bibo w Hongkongu; Walc w Tokio; Biblioteca Angelica w Rzymie; Maison Assouline w Londynie; Muzeum Sztuki Hrabstwa Los Angeles (LACMA); Castello Sonnino w Montespertoli (Florencja); Ogród Gucci we Florencji; i Dapper Dan Atelier w Harlemie (Nowy Jork).

#TimeToParr to projekt oparty w całości na sile i magii Instagrama. Martin Parr podróżuje do miejsc bliskich marce Gucci, szuka ludzi i scenariuszy, które pasują do filozofii marki i jego postrzegania świata. Tworzy serię kameralnych i autentycznych zdjęć przedstawiających anonimowych ludzi, zwykłych przechodniów, czy ciekawe wizualnie osobowości.  #TimeToParr jest odzwierciedleniem miłości Parra do życia, podróży i ludzi. W tym projekcie idealnie oddał także swoją fascynację rzeczywistością, która często przybiera groteskowy wymiar.


Zegarki przedstawione na zdjęciach to: modele G-Frame, G-Timeless oraz nowe zegarki Eryx Gucci. Pełna kolekcja na gucci.com.