8 kwietnia konsorcjum Torprojekt i Kuryłowicz & Associates (trzon zespołu projektowego oprócz prof. arch. Ewy Kuryłowicz i arch. Piotra Kuczyńskiego, tworzą architekci: Karolina Czumaj, Aleksandra Kowalik, Patryk Gwiazda, Maciej Człapiński, Fryderyk Szymański, pod kierownictwem architekta prowadzącego dr arch. Piotra Żabickiego.) podpisało umowę na zaprojektowanie dwóch nowych przystanków warszawskiej linii średnicowej przy rondzie de Gaulle’a i Wybrzeżu Kościuszkowskim. Prace projektowe obejmują także zmiany w dotychczas już opracowanej dokumentacji dla odcinka pomiędzy Warszawą Zachodnią a Warszawą Wschodnią, wraz z tym dworcem. Projekt ma zwiększyć przepustowość ruchu kolejowego i stworzyć mieszkańcom lepsze warunki komunikacji w ścisłym centrum stolicy. 

Warszawa Powiśle

Obecny dworzec Warszawa Powiśle, wpisany decyzją Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków do rejestru zabytków, ma być wyłączony z obsługi ruchu pasażerskiego. Jego przestrzeń ma służyć komunikacji pieszej pomiędzy górnym i dolnym poziomem Skarpy Warszawskiej. Pomimo utraty pierwotnej funkcji, zabytkowy górny pawilon i piękne zadaszenia peronu Powiśla autorstwa architektów Piotra Szymaniaka i Arseniusza Romanowicza zostaną poddane pieczołowitej renowacji.

Warszawa- Śródmieście

Na tym dworcu znajdą się dwa perony z czterema torami. Charakter wnętrz pozostanie zgodny z pierwotnym projektem. Odtworzona zostanie część oryginalnego wystroju projektu Jerzego Sołtana i Zbigniewa Ihnatowicza, a mozaiki Wojciecha Fangora zostaną odrestaurowane i dodatkowo wyeksponowane. Zaplanowano również podziemny łącznik między stacją metra Centrum, peronami Śródmieścia a dworcem Centralnym.

Warszawa Wschodnia

Tu powstanie hala przykrywająca wszystkie perony, poprawiająca komfort podróżnych.

Pomysł na park linearny w sercu miasta

Przebudowa warszawskiej linii średnicowej to także ewentualna okazja do stworzenia parku linearnego w samym sercu miasta. Park mógłby znajdować się częściowo nad modernizowaną linią, jak też w jej najbliższym otoczeniu. Swój początek miałby nad fragmentarycznie przykryty przystankiem Warszawa Ochota, a kończyć mógłby się na przystanku przy rondzie de Gaulle’a. - to na razie pomysł, który zostanie poddany analizie.