Gucci na kwarantannie: nowa kampania włoskiej marki

Alessandro Michele kocha virale i świetnie czuje internet. Na początku roku zmienił na chwilę logo Gucci, by promować nową męską kolekcję, kilka tygodni później nowy pokaz zapowiadał przerażającymi lalkami, a później zorganizował show z obracającym się wybiegiem, o którym rozpisywali się wszyscy. Teraz ekscentryczny projektant znów podbija internet swoimi kreatywnymi pomysłami. Podczas gdy podczas pandemii wiele marek zdecydowało się na zdalne sesje zdjęciowe lub te organizowane na Zoomie, Michele postanowił w pełni zaufać bohaterom, których wybrał do swojej nowej kampanii i po prostu wysłał im paczki z przygotowanymi stylizacjami, a następnie poprosił ich o to, by sami się sfotografowali w nowościach Gucci. I to był strzał w dziesiątkę.

Gucci zmieniło logotyp. Zobaczcie nowe logo marki, które budzi większe kontrowersje niż kolejna kolekcja Alessandro Michele>>

Nowa kampania Gucci zbudowana jest z krótkiego filmu i smartfonowych zdjęć, które samodzielnie wykonali jej bohaterowie.

Gustave Cagani, Vaquel Tyies, Josefine Gronvald, Florian W, Delphi McNicol, Lawrence Perry, Mae Lapres, Sunday Romuald, Amanda Ljunggren i Alessandro Michele. Wszyscy oni tańczą do utworu "Alright" Supergrass i pozują we własnych mieszkaniach ubrani w elementy z nowej kolekcji włoskiej marki. Kadry to tak naprawdę zupełnie naturalne scenki z życia domowego podczas kwarantanny: przesadzanie roślin, mycie zębów, odpoczynek w fotelu, randka na dachu czy dzierganie własnej maseczki higienicznej (obowiązkowo w towarzystwie ukochanych przez projektanta kur, które kolejny raz pojawiają się w zdjęciach dla Gucci). 

Jak przyznaje Alessandro Michele, to "najbardziej autentyczna kampania, jaką 'stworzył'" i cieszy się, że w końcu udało mu się osiągnąć na zdjęciach wymarzony "ekstrawagancki hipernaturalizm". "Pozwalam modelkom budować własne obrazy. Działać jako fotografowie i gawędziarze, producenci i scenografowie. Poprosiłem ich tym razem, aby przedstawili własne pomysły na siebie. By pokazali je samodzielnie tworząc metaforyczną poezję. Zachęcałem ich do zabawy i improwizacji codziennego życia" napisał zachwycony projektant na Instagramie.

Projektanci podpisują list otwarty do branży mody, a w nim: przesunięcie sezonów oraz koniec starej formuły wyprzedaży i nadprodukcji>>

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Gucci (@gucci) Maj 19, 2020 o 2:40 PDT

Ubrania i dodatki, które zaprojektował, wbrew pozorom świetnie pasują to tej dziwnej codzienności - a wśród nich między innymi sukienki z krótkim rękawem (kwieciste i w marynarskim stylu), cieliste body z haftowanym monogramem, długie barwione koszule i postrzępione dżinsy, płaszcze w lamparcie cętki, plisowane maxi w kolorze sorbetu truskawkowego, babcine kamizelki, wysokie kapelusze oraz koszule z żabotem. Jej premiera idealnie zbiegła się z momentem, w którym wszyscy mamy już trochę dość minimalistycznych dresów czy piżam noszonych na co dzień i chętnie wrócilibyśmy do zabawy modą.

Gucci jesień-zima 2020/2021. Pamiętajcie o domach mody i dziwakach>>

Całą nową kampanię Gucci, którą zachwycają się dziś wszyscy w sieci, znajdziecie w naszej galerii.

GUCCI ADVERTISING CAMPAIGN “THE RITUAL”
 
CREDITS
Gucci FW 2020-2021 collection
Creative Director: Alessandro Michele
Art Director: Christopher Simmonds
 
VIDEO MUSIC
Sony/ATV: “Alright”
Writers: Gareth Coombes, Daniel Goffey, Michael Quinn 
© 1995 EMI Music Publishing Italia Srl on behalf of EMI Music Publishing LTD
 
BMG:  Supergrass
“Alright”
(P) 1995 The Echo Label Limited, a BMG Company
“courtesy of BMG Rights Management (Italy) Srl”
 
#GucciTheRitual