Chociaż tym razem kolekcja Iris van Herpen wydaje się być (w porównaniu do poprzednich)"uproszczona", najnowsze kreacje projektantki i ich strona technologiczna nadal robią ogromne wrażenie. Holenderka, znana ze swojego uwielbienia do druku 3D, wykorzystała tym razem także technikę laserowych cięć. Teatralność prezentacji 21 kreacji we wnętrzach Galerie de Minéralogie et de Géologie wzmocniły papierowe rzeźby Petera Gentenaara, które unosiły się nad wybiegiem. To właśnie prace duńskiego rzeźbiarza stały się dla van Herpen inspiracją do stworzenia wyjątkowo kruchych i delikatnych, ale nadal skomplikowanych technicznie kreacji. Finałowa suknia przypominająca prace Gentenaara to mariaż aksamitu, jedwabiu i mylaru. Na wybiegu pojawiły się również suknie z ażurowymi wzorami z połyskujących materiałów oraz kostiumy o charakterystycznych jedwabno-tiulowych podstawach pokrytych laserowo wycinanymi formami z tkanin. Kolekcja Haute Couture wiosna-lato 2018 nie bez powodu została nazwana Nature Play - niektóre suknie z szerokimi rękawami przypominają skrzydła motyli, kolorystyka kolekcji jest skupiona wokół barw ziemi, a delikatne wzory nadrukowane bezpośrednio na cienkiej półprzezroczystej tkaninie, przedstawiają liście. Mistrzyni futuryzmu uzyskała w swoich pracochłonnych kostiumach efekt wyjątkowo naturalnej miękkości tkanin.