Pornhub po raz kolejny udowodnił, że na akcjach marketingowych zna się doskonale i wie, jak sprawić, żeby było o nim głośno. Portal z treściami dla dorosłych zasłynął tym, że chętnie angażuje się w różnego rodzaju projekty, choć z pozoru nie łączą się one za bardzo z profilem samej strony. Właśnie wystartowała akcja, w której Pornhub postanowił wesprzeć muzea i inne tego typu budynki użyteczności publicznej, które po wielomiesięcznym lockdownie w końcu mogą być otwarte. Jak zatem udało połączyć się treści z serwisu 18+ z tak zwaną sztuką wysoką? Jak zwykle – sprytnie!

Przedstawiciele Pornhub słusznie zauważyli, że wiele arcydzieł – rzeźb czy obrazów – prezentuje nagą ludzką postać lub osoby zaangażowane w stosunek płciowy. Szybko zatem znaleźli punkt zaczepienia! Akcja „Klasyczne akty”, bo taką nazwę nosi inicjatywa portalu, obejmuje interaktywne wycieczki z przewodnikiem o najbardziej niegrzecznych dziełach sztuki w największych światowych muzeach. Możemy pooglądać wybrane dzieła znajdujące się w Luwrze, Metropolitan Museum of Art, Museo del Prado, Galerii Uffizi, londyńskiej National Gallery i paryskim Musee d’Orsay.

Za stworzenie kampanii odpowiedzialna jest znajdująca się w Madrycie agencja Officer & Gentleman. W ramach promocji „Klasycznych aktów” zatrudniono Ilonę „Cicciolinę” Staller, która kiedyś była żoną oraz muzą Jeffa Koonsa, a później rozpoczęła karierę w filmie oraz polityce. W akcji Pornhub wcieliła się w Wenus Botticellego.

W kampanię zaangażowano również amatorskich aktorów porno znanych jako MySweetApple, którzy zajęli się odtworzeniem sześciu klasycznych dzieł sztuki: „Adam i Ewa” Jana Gossaerta, „Akt męski” Edgara Degasa, „Pochodzenie świata” Gustave’a Courbeta, „Maja naga” Francisca Goi, „Wenus z Urbino” Tycjana oraz „Odaliska” Françoisa Bouchera. Wszystkie dostępne są na kanale MySweetApple w serwisie Pornhub.

Serwis Pornhub powstał w maju 2007 roku i jest od wielu lat jednym z najpopularniejszych portali dla dorosłych funkcjonujących w internecie. Poza prezentowaniem treści 18+, zajmuje się opracowywaniem gadżetów erotycznych, a także rozwija technologię „machine learning”, która ma automatycznie rozpoznawać twarz na nagraniach wideo. Zbiórka pieniędzy na przygotowanie pierwszego filmu dla dorosłych w kosmosie okazała się niepowodzeniem.