Jeśli twoja marka kojarzy się konsumentom przede wszystkim z wysoką jakością i dużymi walorami praktycznymi, to warto pomyśleć o eksploracji nowych dziedzin. Tak najwyraźniej pomyśleli decydenci z firmy Fiskars, którzy do swojej bogatej oferty noży, nożyczek, narzędzi ogrodowych i innego sprzętu postanowili dołożyć także ubrania.

Brak doświadczenie w tym sektorze sprawił, że firma postanowiła nawiązać współpracę z kimś, kto zna się na projektowaniu ubrań. Tym kimś okazała się Maria Korkeila – pochodząca z Helsinek projektantka, która stworzyła dla Fiskarsa ubrania o przeznaczeniu, jak sama określiła to firma, „do pracy w ogrodzie i miejskiej eksploracji”.

Kolory należących do omawianej kolekcji nie zaskakują w kontekście ostatniego zdania poprzedniego akapitu, bo dominuje przede wszystkim ciemna zieleń. Oczywiście materiały, z których stworzono ubrania są całkowicie zgodne z tak popularną (i dobrze!) w ostatnich czasach ideą sustainability, czyli zrównoważonego rozwoju. Wykorzystano bowiem bawełnę z upraw organicznych, a także materiały pochodzące z recyklingu. Kapsułowa kolekcja składa się z jedenastu elementów.

Aby stworzyć każdy z ekologicznych elementów, skorzystaliśmy z usług odpowiedzialnych społecznie dostawców. Kolekcja zawiera wszechstronną ofertę ubrań na bazie odzieży roboczej, która obejmuje odzież wierzchnią inspirowaną praktycznością wraz z odpinanym kapturem, obszyciem i rękawami, kamizelkami użytkowymi, bojówkami w kontrastujących odcieniach, obszerne T-shirty z grafikami wraz z paskiem narzędziowym, który można przekształcić w torbę.

Ubrania będące wynikiem współpracy Fiskarsa i Marii Korkeilii można  kupić na stronie producenta.