Elegancja i dynamika, czyli nowy Mercedes-Benz GLC
Kiedy 7 lat temu Mercedes GLC wszedł do prężnie rozwijającego się segmentu SUV, fani motoryzacji wstrzymali oddech. Od tamtej pory każdy kolejny model jedynie upewniał wielbicieli Mercedesa, że marka nie ma sobie równych.

- Mercedes-Benz w ELLE.pl
Najnowszy GLC nas zachwycił. Ucieleśnia nowoczesny, sportowy luksus, a jednocześnie, dzięki nieco obniżonej sylwetce, stawia mniejszy opór powietrzu. Przekłada się to nie tylko na większy komfort jazdy, ale ograniczone zużycie paliwa. To dziś kluczowe, nawet w luksusowym segmencie. Dynamika tego modelu jest podstawą, ale równie ważny jest design: idealne proporcje, stylowe płaszczyzny i precyzyjne krawędzie.
Wygląd to jedno. Nowy GLC imponuje też osiągami i efektywnością. Model ten będzie dostępny tylko z napędami hybrydowymi: jako hybryda plug-in lub tzw. miękka hybryda (ang. mild hybrid). Hybrydy plug-in oferują ponad 100 km zasięgu w trybie elektrycznym, co pozwala na codzienne przejazdy głównie na napędzie elektrycznym. Do miasta - idealnie. Na co dzień raczej nie przekraczamy kilkudziesięciu kilometrów, zatem oznacza to jazdę na ekonomicznym i ekologicznym prądzie.

Wysokie standardy nowego GLC są widoczne w każdym szczególe. Najnowsza generacja systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) czyni jego wnętrze oszałamiającym. Grafiki na ekranie zestawu wskaźników oraz centralnym wyświetlaczu ułatwiają sterowanie funkcjami pojazdu. Informacje są czytelne i przejrzyste. Pełnoekranowa nawigacja oferuje prowadzenie po trasie, a w dodatkowej opcji może zostać wzbogacona o rozszerzoną rzeczywistość. Jak to działa? Kamera rejestruje otoczenie, a główny wyświetlacz „nakłada” na jej obraz wirtualne obiekty i informacje (znaki drogowe, strzałki, zalecenia dotyczące zmiany pasa czy numery domów). Dodając do tego skórzaną deskę rozdzielczą, ogromny bagażnik i niski poziom dźwięków, można poczuć się jak w przyszłości.

Oprócz tego, dostępny jest asystent głosowy „Hej Mercedes”. Bazuje on na najnowocześniejszych algorytmach, dzięki czemu z czasem coraz lepiej poznaje właściciela samochodu i dostosowuje się do jego preferencji. Temperatura, oświetlenie, rolety oraz urządzenia elektryczne są zdalnie monitorowane i sterowane za pośrednictwem systemu operacyjnego w samochodzie.

Co jeszcze? Sportowy design urzeka szerokim rozstawem kół, a eleganckie, dwuczęściowe lampy tylne akcentują optyczną szerokość tylnego pasa. Jest też niesamowita funkcja pakietu ENERGIZING, która ma jedno zadanie: zapewnienie jak najprzyjemniejszych wrażeń z jazdy. System tworzy we wnętrzu odpowiednią atmosferę, np. ożywczą w przypadku zmęczenia lub relaksującą w obliczu podwyższonego poziomu stresu. Wirtualny trener (ENERGIZING COACH) proponuje program fitness lub wellness, dopasowany w oparciu o posiadane przez samochód dane. Nie sposób nie wspomnieć także o pakiecie AIR-BALANCE, który sam dobiera zapach w kabinie GLC - oczywiście w zależności od nastroju. Natomiast odświeżająca funkcja jonizacji i filtrowania powietrza zewnętrznego oraz wewnętrznego AIR-BALANCE zapewnia czyste, zdrowe powietrze.

Na życzenie nowy GLC dostępny jest w wersji z panoramicznym dachem, lub jeszcze bogatszym wyposażeniem. Opcjonalnie, występuje też z pakietem Engineering, który obejmuje zawieszenie pneumatyczne i skrętną tylną oś. Kolejnym opcjonalnym dodatkiem jest pakiet Offroad Engineering, który zwiększa prześwit pojazdu o 35 mm i obejmuje przednią osłonę oraz ochronę podwozia.
Ponadto, za sprawą najnowszych systemów asystujących, auto wspiera kierowcę. Wykrywa pas ruchu za pomocą dodatkowego zestawu kamer, co jest szczególnie przydatne przy niskich prędkościach, np. podczas tworzenia tzw. korytarza życia. Asystent rozpoznawania znaków informuje o robotach drogowych i zidentyfikuje znaki warunkowe, takie jak „zła pogoda”.

Nie brakuje też innowacyjnych systemów, które pomagają przy parkowaniu. To bardzo przydatna funkcja w zatłoczonych miastach. Kierowca może „podejrzeć” różne kąty widzenia i zdecydować, czy zaparkować samodzielnie, czy przekazać kontrolę aktywnemu asystentowi. Z kolei na wertepach sprawdzi się napęd na koła 4MATIC, który zapewnia doskonałą przyczepność na każdej nawierzchni.