Kalkulator, aparat fotograficzny, kamera, komputer, portfel… Smartfon w takiej postaci, w jakiej znamy go dzisiaj, to kilka urządzeń i funkcji w jednym. Przechowujemy w nim dane osobowe, takie jak zdjęcia czy dokumenty, możemy dzięki niemu monitorować stan zdrowia, wykonywać operacje bankowe, a nawet płacić zbliżeniowo.

Bankowość mobilna - bank w smartfonie

Postęp technologiczny sprawił, że smartfon coraz częściej wykorzystuje się do zarządzania swoimi finansami. Aby wykonać przelew, sprawdzić stan konta, zatwierdzić zmiany limitów, zrobić zakupy przez internet czy wymienić walutę, nie musimy już składać osobistej wizyty w oddziale. Za sprawą bankowości mobilnej, wszystko to zrobimy zdalnie, z dowolnego miejsca na świecie. 

Tego typu usługa jest odmianą bankowości internetowej, ale w odróżnieniu od tej drugiej, korzysta się z niej za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej, stworzonej przez dany bank. 

Zalety bankowości mobilnej

Popularność bakowości mobilnej stale rośnie. Nic dziwnego - lista jej zalet jest bardzo długa. Należą do nich m.in.:

  • możliwość wykonywania przelewów,
  • możliwość ustawiania stałych zleceń,
  • możliwość wnioskowania o różne produkty finansowe,
  • możliwość kontrolowania wydatków,
  • stały dostęp do pieniędzy,
  • bezpieczeństwo (do aplikacji logujemy się za pośrednictwem odcisku palca lub Face ID, a zlecenia zatwierdzamy ustawionym przez nas kodem PIN).

Aplikacja bankowa Santander mobile 

W odpowiedzi na badania doświadczeń użytkowników, instytucje finansowe na bieżąco aktualizują swoje aplikacje mobilne, by usługa była możliwie jak najbardziej intuicyjna i prosta w obsłudze, a co za tym idzie - satysfakcjonująca.

Klienci banków cenią sobie też nowoczesne funkcjonalności, które ułatwiają im życie codzienne, a nie ulega wątpliwości, że na tym polu dobrze wypada m.in. Santander Bank Polska. W aplikacji Santander mobile zastosowano następujące udogodnienia: 

  • Mobilne płatności/BLIK. To funkcje, które pozwalają płacić zbliżeniowo smartfonem. Co więcej, BLIK pozwala na wypłatę środków z bankomatu. 
  • Autopay. Koniec ze staniem w korkach do bramek na autostradzie czy szukaniem drobnych i karty płatniczej. Za sprawą Autopay, z poziomu aplikacji możemy od ręki opłacić przejazdy przez autostrady A1 i A4.  
  • Mobilna autoryzacja. To funkcja, która służy do logowania się do aplikacji oraz zatwierdzania zleceń i innych czynności bankowych.  Dzięki niej nie ma potrzeby każdorazowego przepisywania kodów SMS - zastępuje je PIN, który ustawiamy samodzielnie, odcisk palca czy Face ID.
  • Zakup biletów MPK czy płatność za parking. W aplikacji łatwo kupimy bilety MPK oraz opłacimy strefę płatnego parkowania. To bardzo wygodna funkcja, która jest dostępna w wybranych miejscach w Polsce.

Jak wynika z najnowszego raportu Związku Banków Polskich, z aplikacji bankowych korzysta już 18 mln użytkowników, a samych klientów mobile only jest 12 mln*. Wcale nas to nie dziwi - za sprawą bankowości mobilnej zarządzanie osobistymi finansami stało się szybsze i wygodniejsze, a jednocześnie nadal jest bezpieczne. 

*Raport NetB@nk, II kwartał 2022: Bankowość internetowa, mobilna, płatności bezgotówkowe.

Aby korzystać z aplikacji Santander mobile, należy zawrzeć Umowę usług Santander online dla klientów indywidualnych. Środki w ramach przelewu na telefon BLIK zostaną dostarczone do odbiorcy pod warunkiem, że jest zarejestrowany w bazie powiązań BLIK. Płatności i wypłata BLIK są dostępne w wybranych sklepach i bankomatach dla klientów, którzy mają usługi Santander online. Płatności mobilne to Apple Pay, Google Pay. Apple Pay to znak towarowy firmy Apple Inc., Google Pay to znak towarowy Goole Inc. Usługa Autopay jest świadczona przez Autopay Mobility Sp z o.o., która za nią odpowiada. Autopay Mobility sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Złotej 3/18, 00-019 Warszawa, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000794787, o kapitale zakładowym 2 796 050 PLN, o numerze NIP: 5272898696. Santander Bank Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, przy al. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000008723. NIP 896-000-56-73. REGON 930041341. Wysokość kapitału zakładowego i wpłaconego 1 021 893 140 zł. Szczegóły oferty oraz informacje o opłatach i prowizjach dostępne są w oddziałach Santander Bank Polska, na santander.pl i pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą operatora). Stan na 30.11.2022.

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.