Klasyczne buty biegowe, na czele z modelem 990, stały się podstawowym elementem stylizacji dla ludzi ze wszystkich środowisk, od globalnych gwiazd po lokalne legendy. Model ten po raz pierwszy pojawił się na półkach sklepowych 40 lat temu i był pierwotnie projektowany jako najlepszy but do biegania na rynku. Od tamtej pory wprowadzono wiele uaktualnień do projektu i dodano więcej wersji kolorystycznych, ale aspiracyjny status modelu 990 nigdy się nie zmienił. Seria 990 jest tak dobra, że New Balance nigdy nie przestał jej produkować.

W nowej odsłonie 990v6 zrezygnowano ze standardowego przeszycia w centralnej części, pozwalając, by świńska skóra i syntetyczne nakładki płynnie przechodziły od pięty do palców przez siateczkową cholewkę. Unowocześniona, opływowa konstrukcja stanowi jedną z najbardziej radykalnych zmian pomiędzy poszczególnymi generacjami modelu, ale największy przełom dokonał się wewnątrz buta. Wprowadzenie amortyzującej podeszwy środkowej FuelCell oznacza, że ewolucja modelu 990 jest zarówno widoczna, jak i odczuwalna.

Aby uczcić dziedzictwo New Balance i demokratyczne korzenie serii 990, marka wystartowała z odnowioną kampanią "Runners Aren't Normal", zrealizowaną w nowoczesnym wydaniu. Dzięki zaangażowaniu bohaterów, którzy ucieleśniają ducha oryginalnej kampanii, takich jak raper ActionBronson i sportowcy New Balance, Sydney McLaughlin i Trayvon Bromell, kampania pokazuje głębokie powiązanie między ludźmi, którzy noszą buty, aby osiągać lepsze wyniki, a tymi, którzy chcą podkreślić swój styl.

Model MADE in USA 990v6 będzie dostępne od 15 grudnia na stronie nbsklep.pl.