Jeśli jesteście fanami mody ulicznej, marki FUBU z pewnością nie trzeba wam przedstawiać. Dla rozpoczynających dopiero swoją przygodę ze street wearem mamy jednak mały wstęp. FUBU zostało założone w 1992 roku przez czterech znajomych Johna Daymonda, J. Alexandra Martina, Keitha Perrina i Carltona Browna. Nazwa marki jest akronimem zwrotu „For Us, By Us" i od samego początku jej działalność miała być skupiona wokół tworzenia ubrań dla miłośników kultury hip-hop. Po pojawieniu się w kilkunastu teledyskach zaprzyjaźnionych raperów, marka zaczęła gwałtownie zyskiwać na popularności.

Zaskakujący przypadek w historii reklamy

Do ciekawego wydarzenia z udziałem marki doszło w 1999 roku, kiedy to niezwykle popularny wtedy raper LL Cool J został zaproszony do reklamowania amerykańskiej marki odzieżowej GAP. W klipie promującym nowe jeansy marki wystąpił on jednak w czapce z logotypem FUBU, a ponadto do rapowanego tekstu wystawy wplótł znane już wtedy hasło „For Us, By Us". Przedstawiciele GAPa nie zorientowali się w „interpromocji" i wypuścili reklamę do telewizji. Efekt? Marka FUBU niezwykle zyskała na popularności, a GAP poprawił swój wizerunek wśród młodzieży. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez FUBU (@fubu)

FUBU - nowa kolekcja w planach 

Po niezwykłej popularności w latach 90. przyszedł czas lekkiej „zadyszki" marki. W ostatnich latach właściciele marki najczęściej decydowali się na odsprzedawanie logotypu i umieszczanie go na różnych produktach lub produkcji niezwykle limitowanych kolekcji kapsułowych. Teraz wiele wskazuje na to, że wreszcie doczekamy się szeroko dostępnej kolekcji odzieży stworzonej przy aktywnym udziale pierwotnych właścicieli. Jak podkreślają przedstawiciele marki, nowa kolekcja ma być stworzona wokół prostych, uniwersalnych wzorów, a w sklepach będzie można znaleźć nie tylko bluzy i spodnie, ale też koszulki, kurtki i akcesoria. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez FUBU (@fubu)