Poszło o reklamę pigułek na odchudzanie Protein World. Billboard pokazujący modelkę w żółtym bikini i proste pytanie "Are You Beach Body Ready?" ("Czy twoje ciało jest gotowe na wakacje?") wywołał oburzenie wśród Brytyjczyków. W związku z tym plakatem do organizacji zajmującej się kontrolą standardów reklamy, wypłyneło aż 378 skarg, a pod petycją w sprawie usunięcia billoardów podpisało się ponad 70 tysięcy mieszkańców. 

Dziewczyny protestują przeciwko kampanii Protein World, fot. twitter.com/EscapologistGl

Głos w tej sprawie zabrał też burmistrz Londynu - Sadiq Khan. "Jako ojciec dwóch nastoletnich dziewcząt, jestem bardzo zaniepokojony tego rodzaju reklamami, które mogą poniżać ludzi, zwłaszcza kobiety i powodować, że zaczną się wstydzić własnych ciał" - czytamy w oświadczeniu. 

Zgodnie z jego decyzją od przyszłego miesiąca nie zobaczymy już kobiet i mężczyzn w bieliźnie lub strojach kąpielowych w londyńskim metrze i na przystankach autobusowych. Nie wszyscy zgadzają się z polityką burmistrza. Przeciwnicy Khana mówią o próbie wprowadzenia "cenzury" pod pretekstem dbania o interesy kobiet. Co sądzicie o tak radykalnej decyzji?