Kolekcja wiosna/lato 2016

Najnowsza kolekcja polskiej marki Solo Femme to ponad 400 wzorów i fasonów, inspirowanych aktualnie obowiązującymi trendami. Modele podzielone są na trzy linie produktowe: Trend, Elegance oraz Basic. Kolekcja zdobyła nie tylko uznanie stylistów, za sprawą, których pojawia się ona regularnie w największych magazynach modowych w kraju, ale również gwiazd. Na wiosennej prezentacji ramówki TVP2 zaprezentowała się w nich aktorka Joanna Kulig, na co dzień w swoim programie w Dzień Dobry TVN występuje w nich Anna Maruszeczko, a na swoich kanałach social media w oxfordkach Solo Femme pozuje Anna Mucha.

Linia Trend to modne fasony i unikalne połączenia kolorystyczne, zarówno na co dzień jak i na specjalne okazje. Modele są zróżnicowane pod względem podeszwy – pojawiają się tu zarówno buty na wysokim obcasie, w formie szpilki i słupka, ale również wygodne fasony, takie jak oxfordki i mokasyny. Linię Trend wyróżniają przede wszystkim faktury materiałów. Znaleźć tu można wypukłe, kwiatowe hafty, które dają wrażenie trójwymiarowości materiału. Wśród kolorów dominują jaskrawe i żywe odcienie różu, żółci i błękitu. Wyjątkowym akcentem w tej linii są modele w odcieniach metalicznego srebra, miedzi i złota, które nadadzą niebanalnego akcentu, klasycznej i stonowanej stylizacji.

Modele z linii Basic sprawdzą się doskonal na co dzień. W tym przypadku Solo Femme stawia na wygodne czółenka, zarówno na wysokich, jak i nieco niższych i szerokich obcasach oraz klasyczne baleriny i oksfordki. Z myślą o cieplejszych dniach zaprojektowano także przewiewne sandały zapinane wokół kostki i fasony z odkrytą piętą. Kolory w kolekcji Basic są stonowane i idealnie komponują się z każdą stylizacją. Zauważyć można tu jednak przyciągające uwagę akcenty w postaci odcieni ciepłego różu i błękitu oraz inspiracje zwierzęcymi printami, które przejawiają się poprzez tkaniny imitujące wężową skórę. Wiele modeli ozdobionych jest dodatkowo subtelnymi kamieniami i metalowymi dodatkami oraz metalicznym wykończeniem obcasów.

Elegance to linia nastawiona na modę biznesową, wyjątkowe okazje i wielkie wyjścia. Stanowi ona połączenie popularnych fasonów i inspiracji światowymi trendami z prostotą i klasycznym wykończeniem. Nie zabrakło tu najmodniejszych w sezonie frędzli oraz kryształowych wstawek. Występuje tu duże zróżnicowanie obcasów – Elegance to zarówno klasyczne czółenka, szerokie słupki i wygodne baleriny, ale także modele typowo wieczorowe, które charakteryzuje cienka i bardzo wysoka szpilka. W ofercie znajdziemy zarówno buty z zabudowanymi, jak i otwartymi palcami. Wśród faktur dominują te eleganckie i lekko nabłyszczane, jednak część modeli zaprojektowana została z użyciem matowego zamszu i metalicznej skóry.

Solo Femme to przede wszystkim produkty dla kobiet ceniących wysokiej jakości materiały i eleganckie, a zarazem modne fasony. Modele z najnowszej kolekcji wiosna/lato 2016 dostępne są w 250 multibrandowych butikach na terenie całego kraju i pozycjonowane wśród produktów z wyższej półki.

Ekologiczne rozwiązania marki Solo Femme

Właścicielem marki Solo Femme jest przedsiębiorstwo Quattro Sp. z o.o. Sp. k., firma z wieloletnią tradycją na polskim rynku. W 2003 roku, przy współpracy z włoskimi producentami obuwia, udało się stworzyć markę Solo Femme, która dzięki włoskiemu wzornictwu i technologii, wprowadziła nową i niespotykaną dotychczas jakość na polskim rynku obuwniczym. Solo Femme zaledwie w ciągu kilku lat zyskało rozpoznawalności wśród klientów i redaktorów ogólnopolskich magazynów modowych. Zostało docenione również na rynkach zagranicznych m.in. w Niemczech, Rosji, na Ukrainie, Białorusi, Litwie, Łotwie i w Estonii. Firma rozwinęła również za pośrednictwem włoskiego przedstawiciela, współpracę na rynku skandynawskim. W fabryce spółki rocznie produkuje się 150 tys. par butów, przy jednoczesnych planach zwiększenia tej liczby w najbliższym czasie o 10-15%.

W ramach projektu “Ekologiczne technologie szansą na ekologizację firmy, ograniczenie kosztów, zdobycie nowych rynków” i otrzymanej dotacji z Programu “Innowacje w zakresie zielonych technologii” Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009 – 2014 (Fundusze Norweskie) i w odpowiedzi na potrzeby klientów, dla których ważne są takie cechy jak trwałość, odpowiedzialność społeczna i ekologia, marka Solo Femme podnosi jakość produkowanego obuwia, a co za tym idzie ma szansę wzmocnić w najbliższych latach swoją pozycję na rynku europejskim i światowym.
Firma wdrożyła nową ekologiczną i innowacyjną technologię klejenia obuwia przy użyciu klejów na bazie wodnej (w Polsce stosuje je jedynie 5% firm) z wykorzystaniem nowoczesnych maszyn do ćwiekowania cholewki firmy CERIM, oraz termomodernizację budynku produkcyjnego i instalacji paneli fotowoltaicznych. Dzięki wprowadzonym zmianom przedsiębiorstwo Quattro na stałe wprowadza czynniki proekologiczne w swojej produkcji.

Jakie korzyści niesie ze sobą uzyskane dofinansowania ekologicznej i innowacyjnej technologii?

  • zmniejsza koszty i zużycie energii
  • wprowadza oszczędności w zużyciu kleju
  • generuje oszczędności w związku z brakiem opłat środowiskowych za zanieczyszczanie środowiska
  • prowadzi do zwiększenia produkcji (planowane nawet o 15%) 
  • zwiększa dokładność ćwiekowania
  • wprowadza na rynek nowy produkt, który otworzy spółce niedostępne dotychczas rynki zbytu. 

Obecnie pełen proces ekologicznej produkcji uzyskuje na świecie jedynie kilka firm m.in. Prada i Hugo Boss. Położenie nacisku na ekologiczne zmiany i produkcję, pozwoli zatem marce Solo Femme na pozycjonowanie się pod kątem wytwarzania wśród światowych liderów w sektorze obuwia i odzieży.

Realizacja projektu i wprowadzone zmiany wpłyną nie tylko na jakość produktów, zmniejszenie ilości reklamacji i mniejsze zużycie energii, ale również na:

  • poprawę warunków BHP, higieny i środowiska pracy w przedsiębiorstwie (przez zmniejszenie zużycia substancji szkodliwych)
  • wyeliminowanie wielu dotychczas pracochłonnych czynności np. konieczność czyszczenia narzędzi, stanowisk pracy, jak również obuwia (dzięki wprowadzeniu w fabryce systemu Kyotex)
  • zniwelowanie emisji szkodliwych substancji do otoczenia i wzrost poziomu czystości powietrza w przedsiębiorstwie (na skutek odstąpienia od klejów rozpuszczalnikowych z produkcji i zastąpienia ich tymi na bazie wody)
  • bezpośredniej ochronie środowiska przez ograniczenie zużycia energii konwencjonalnej (dzięki termomodernizacji budynku).

Firma Quattro posiada doświadczoną i wyspecjalizowaną kadrę, która daje gwarancję efektywnej realizacji zamierzonych celów i kontroli nad stałym podnoszeniem jakości produkowanego obuwia i wdrażania ekologicznych rozwiązań produkcyjnych.

www.solofemme.pl