Instagram coraz bardziej się rozwija. Kilka miesięcy temu poznaliśmy nową funkcję "Stories", przypominającą Snapchat. Kolejna aktualizacja programu ma jeszcze bardziej ulepszyć publikowanie filmów i zdjęć z ostatniej chwili - będzie można dodawać do niej linki czy nawet tagować inne osoby. Możliwe stanie się również tworzenie ruchomych animacji bez konieczności instalowania aplikacji Boomerang. Jakie jeszcze niespodzianki nas czekają? Pewnie nie raz przeglądając zdjęcia na Instagramie w poszukiwaniu modowych inspiracji natrafiłaś na produkt, który chciałabyś mieć w szafie. A gdyby tak móc kupić go za jednym kliknięciem? To będzie możliwe. Na początku nowa funkcja zostanie przetestowana przez 20 amerykańskich marek odzieżowych, m.in. Levi'sKate SpadeJ. Crew czy Warby Parker. Zdjęcia dodawane na ich kanałach będą wzbogacone w opcję "Kup teraz", która po kliknięciu pokaże ceny ubrań, a następnie przeniesie użytkowanika do szczegółowego widoku produktu. Zakupy przez Internet będą proste i szybkie dla kupującego oraz sprzedawcy. Mamy jednak obawy, że przez takie narzędzie nietrudno będzie popaść w zakupoholizm. 

Podobny mechanizm chce wykorzystać Facebook. Najpopularniejsza platforma społecznościowa poszerza działania w zakresie e-commerce, uruchamiając "markerplace" mający umożliwić sprzedaż towarów użytkownikom mieszkającym w pobliżu. Płatności będzie można dokonać dzięki aplikacji Messanger, by do transakcji dochodziło za pośrednictwem czatu.

Instagram wprowadza opcję "Kup Teraz" - wizualicja >>

Zakupy na Instagramie - WIDEO: