Cieszący się dużą estymą zarówno wśród słuchaczy, jak i krytyków muzyk postanowił nieco rozszerzyć swoją działalność komercyjną. Efektem tej decyzji jest powstanie marki Homer, która przez swojego twórcę jest opisywana w bardzo bezpośredni i krótki sposób: „Homer to niezależna, luksusowa amerykańska marka założona przez Franka Oceana”. I wszystko jest jasne.

Marka Homer – co sprzedaje?

Częstym posunięciem wśród raperów jest tworzenie własnych marek odzieżowych, ale dwukrotny zdobywca Grammy postanowił pójść nieco inną drogą. Pod szyldem Homer nie można kupić ubrań, przynajmniej na razie. W pierwszej kolekcji znalazła się bowiem biżuteria (w formie między innymi bransoletek, kolczyków i pierścieni), a także kilka tekstylnych akcesoriów, którymi są jedwabne szale.

Rozpiętość cenowa oferowanych przez Homera przedmiotów jest dość duże. Niektóre z elementów biżuterii można kupić za kwotę poniżej tysiąca dolarów, ale znalazły się też takie, za które trzeba wyłożyć na stół niemal 2 miliony. I choć marka Homer dopiero co się pojawiła, to już została zapowiedziana współpraca z większym graczem świata mody. I to nie byle jakim, bo z Pradą.

Kim jest Frank Ocean?

Frank Ocean to bez wątpienia jedna z największych gwiazd światowej muzyki, jeśli weźmiemy pod uwagę nurt okołohiphopowy. Zaczynał jako jeden z członków kolektywu Odd Future (znanego również jako OFWGKTA), założonego pod koniec pierwszej dekady XXI wieku przez Tylera The Creatora. Muzyka Franka Oceana od początku oscylowała wokół R&B, ale muzyk nigdy nie bał się eksperymentów, dzięki czemu z czasem dorobił się łatki przedstawiciela „alternatywnego R&B” oraz „psychodelicznego soulu”.

Artysta ma w dorobku cztery albumy: „Nostalgia, Ultra”, „Channel orange”, „Endless” i „Blonde”. W 2013 roku w ręce Oceana trafiły dwie nagrody Grammy: za utwór „No Church in the Wild” nagrany wspólnie z Kanye Westem, Jay-Z i The-Dream oraz za album „Channel orange”.