Cleo to nowa propozycja włoskiego domu mody Prada. Uchodzi za następcę uwielbianej w branży nylonowej bagietki i jest symbolem kierunku, w którym marka podąża pod kierownictwem nowego duetu kreatywnego. Warto przypomnieć bowiem, że kilka miesięcy temu Miuccia Prada, dotychczasowa liderka zespołu projektowego, postanowiła połączyć siły z Rafem Simonsem. Do tej pory słynny belgijski projektant swoimi pomysłami kreślił historię takich domów mody jak Jil Sander, Dior czy Calvin Klein, a dokładnie od lutego 2020 roku oficjalnie stał się częścią tandemu zarządzającego włoskim gigantem.

Podczas inaugurującego tę współpracę live'a na Instagramie, Prada i Simons potwierdzili swoją wizję twórczą opartą o wiarę w uniformy,  ponadczasowe elementy garderoby, które wykraczają poza chwilowe trendy.

Zapewniali, że chcą tworzyć „coś, w czym czujesz się dobrze i w czym możesz wyrazić siebie, wymykając się przy tym idei sezonowości”. Ich pierwszy wspólny projekt, kolekcja na sezon jesień-zima 2020/2021 to namacalne potwierdzenie tych słów. 

Cleo bag / Prada SS21

Ale do meritum. Ze względu na istotne zmiany kadrowe, o pokazie Prada AW 21 głośno było jeszcze na długo przed jego rozpoczęciem. Po jego zakończeniu zaś zgodnie mówiono o spektakularnym sukcesie, wyjątkowo udanym zestawieniu dwóch różnych światów, którego najmocniejszym punktem miały okazać się dodatki. A dokładniej mówiąc jeden konkretny dodatek: skórzana Cleo bag, czyli nowa odsłona kojarzonej z przełomem lat 90. i 00. bagietki. Jest szykowna, ale pozbawiona pretensji. Ma uniwersalną, wygodną w noszeniu formę i ultrastylowy design będący kompromisem pomiędzy nowoczesnością, do której przyzwyczaiła nas Prada i wytworną prostotą cechującą Simonsa. Do wyboru macie dwa kształty (z cienką, podłużną klapą lub z otwartym brzegiem wykrojonym w półksiężyc) i kilka kolorów, wśród których nieśmiertelne czerń i biel, pastelowa pistacja oraz metaliczne srebro. Cena? 1 990 $, czyli ok 7260 zł. 

Torebki na ramię Cleo z kolekcji Prada SS21

Dla charakterystycznego trójkątnego logo, tym razem w niezwykle minimalistycznym i eleganckim wydaniu, głowę straciły już najpopularniejsze światowe it-girls. W obiektywach papparazzi z Cleo bag pod pachą dały się przyłapać między innymi Kendall Jenner, Kaia Gerber i Hailey Bieber.

Skórzana  nowość Prady zdominowały także instagramowy feed słynnych influencerek. Wielokrotnie pojawiła się na zdjęciach Camille Charriere, Lindy Tol, Aimee Song czy Alyssy Coscarelli. Każda z nich stylizuje ją zupełnie inaczej i za każdym razem wygląda ona tak samo dobrze. Pasuje do dzianinowych kompletów w klimacie „cosy chic”, luźnych jeansów i ninetiesowych crop topów, wyjściowych sukienek, kwiecistych kreacji boho i biurowych garsonek. Chociaż do oficjalnego otwarcia nowego sezon pozostało jeszcze trochę czasu, my już teraz wróżymy Cleo w 2021 roku sukces na miarę torebki-chmurki od Bottega Veneta, najmodniejszego dodatku ostatnich 12 miesięcy. 

Pssst... W aktualnej ofercie polskich marek autorskich i znanych sieciówek wypatrzyłyśmy kilka podobnych modeli, które nie nadszarpną kondycji waszego miesięcznego budżetu. Nie musicie dziękować. 

Czytaj też: Najbardziej pożądane torebki damskie. To tych modeli i marek najczęściej szukamy w Internecie