Rynek SVOD staje się mocno konkurencyjny. Jeszcze jakiś czas temu Netflix mógł się cieszyć niepodzielnymi rządami, ale teraz musi brać pod uwagę, że Disney+, Apple TV+ i nadchodzące HBO Max nie tylko kuszą internautów ciekawą treścią, ale też są przede wszystkim tańsze. Włodarze Netflixa są tego świadomi, więc postanowili przetestować promocyjne ceny.

Jak donoszą zagraniczne media, Netflix rozpoczął w Indiach testy nowej oferty, za sprawą której można wykupić dostęp do usługi na okres 3, 6 lub 12 miesięcy. Nie byłoby w tym nic wyjątkowego gdyby nie fakt, że każda z tych ofert wiąże się ze zniżką. Jeśli ktoś wybrał ofertę na 3 i 6 miesięcy, to cena za dostęp jest niższa odpowiednio o 20 proc. i 30 proc. Jednak pakiet na 12 miesięcy jest już o połowę tańszy! W takiej sytuacji abonament na rok z góry jest bardzo atrakcyjną sprawą. 

ZOBACZ TEŻ: „Dom z papieru”: znamy datę premiery czwartego sezonu!

Gdybyśmy te stawki przenieśli na Polskę, to wówczas wychodzi, że pakiet premium prezentowały się następująco: 1 miesiąc – 52 zł, 3 miesiące – ok. 125 zł (41,67 zł na miesiąc), 6 miesięcy – 218 zł (średnio 36,34 zł na miesiąc), 12 miesięcy – 312 zł (średnio 26 zł na miesiąc). Większość z nas zapewne płaci co miesiąc, więc oferta na rok miałaby sens z tego względu, że abonament premium byłby tańszy niż pakiet podstawowy. Prosimy takie eksperymenty zastosować także w naszym kraju.

Choć ostatnio Netflix ma naprawdę dobry moment, bowiem premierę miały aż trzy dobrze oceniane filmy („Irlandczyk”, „Historia małżeńska” i „Dwóch papieży”), które zebrały chociażby nominacje do Złotych Globów, to najwyższa pora, by coś ruszyło się z pakietami. Konkurencja nie tylko nie śpi, ale kombinuje naprawdę sensownie.