Nowa linia bezpośrednio nawiązuje do wartości marki – najwyższej jakości oraz tradycji efektywnego wykorzystania zasobów. Ten innowacyjny projekt jest przykładem wdrożenia w życie idei zrównoważonego rozwoju oraz eksploracji nowych rozwiązań zgodnych z duchem gospo- darki obiegu zamkniętego.

Wszystkie produkty z plakietką Samlaren są wytworzone z resztek materiałów pochodzą- cych z magazynów i fabryk Fjällräven. Upcykling materiałów przełożył się na oryginalny design. Tkaniny zostały starannie dobrane i połączone, tworząc limitowaną i numerowaną serię o unikalnym wzorze i żywych kolorach. Wedle producentów wszystkie produkty charakteryzują się wy- soką funkcjonalnością, trwałością i niezawodnością, której można oczekiwać od każdego produktu Fjällräven. 

Pierwszy drop Samlaren to nowe wzory klasycznych produktów wy- konane z nadwyżek tkaniny G-1000: w tym kurtki z kolorowymi łatami, specjalna edycja plecaka Kånken oraz unowocześnione wersje torby i czapki.

„Cały pomysł polega na tym, aby zamienić problem w możliwość i znaleźć nowe zastosowanie dla resztek materiału. Lubię powiedzenie „śmieci jednego człowieka są skarbem drugiego„, a dzięki kolekcji Samlaren zamieniamy nasze własne śmieci w coś wartościowego" –podkreśla Henrik Andersson, Global Creative Director we Fjällräven.