Kolejne statystyki są równie zatrważające: w 2017 r. wirusem HIV zakaziło się 1,8 miliona osób, czyli tyle samo, ile łącznie żyło wtedy z wirusem dzieci (poniżej 15 roku życia). Aż 940 000 osób w zeszłym zmarło z powodu chorób towarzyszących AIDS. Każdego tygodnia około 7000 młodych kobiet w wieku 15–24 lat zostaje zarażonych wirusem HIV (wszystkie statystyki pochodzą z UNAIDS). Dlatego właśnie DUREX łączy siły z (RED)® oraz Globalnym Funduszem na rzecz Walki z AIDS.

"Na świecie żyje 37 milionów osób zarażonych wirusem HIV. Statystycznie 69% ludzi na świecie co tydzień uprawia seks. Dzięki nowej, przełomowej kooperacji (DUREX)RED mamy szanse na pomoc jednym (potencjalnym nosicielom) i ochronę  drugich (osób zdrowych i często nieświadomych problemu). Liczymy na znaczącą poprawę losu młodych kobiet, zwłaszcza w Południowej Afryce, gdzie ten problem jest szczególnie widoczny" wyjaśnia Justyna Dadał, Senior Brand Manager marki Durex.

Kampania społeczna Have Sex and Save Lives

Od 5 listopada konsumenci na całym świecie mogą kupić specjalne prezerwatywy (DUREX)RED. Zyski ze ich sprzedaży zostaną przekazane bezpośrednio na poczet jednego z programów w Południowej Afryce, gdzie żyje obecnie 7,1 miliona osób zakażonych wirusem HIV lub chorych na AIDS. Chodzi o „Zatrzymać dziewczynki w szkole” (Keeping Girls in School).

Ma on na celu zmniejszenie liczby nowych zakażeń HIV oraz ciąż wśród młodych kobiet, poprzez zachęcanie dziewczyn do kontynuowania edukacji, a także zwiększenie dostępu do usług i wiedzy związanej ze zdrowiem seksualnym, jak i współżyciem.

Całą akcję wspierają między innymi szwedzka piosenkarka Zara Larsson, brytyjski aktor Thandi Newton, gwiazda Broadwayu Javier Muñoz, komik, piosenkarz i aktor Phoebe Robinson, influencer i aktywista Tyler Oakley, piosenkarz, raper i aktor Jacob Lattimore oraz aktor Christian Navarro. Wszyscy występują w krótkim, prowokującym filmie, który zachęca widzów do tego, by okazali swoje wsparcie, używając w sieci hasztaga #HaveSexSaveLives. W Polsce twarzami akcji zostali influencerka, prowadząca program „Druga Twarz” Karolina Gilon oraz Jakob Kosel, finalista 5 edycji „Top Model”, prowadzący program „Top Model Front Row”. Ubrani na czerwono pojawiają się w krótkich gifach z hasłem "Baw się bezpiecznie" oraz w wideo promującym całą akcję. 

Karolina Gilon o akcji: "Możemy włączyć się do akcji na rzecz walki z AIDS, pomagając dziewczynom z Południowej Afryki, które naprawdę tej pomocy potrzebują. Co dwie minuty jakiś nastolatek gdzieś na świecie zostaje zakażony wirusem HIV. Dlatego jest to niezwykle ważne, by moje pokolenie przemówiło, zachęcając innych do tego, aby temu zapobiec. Po raz pierwszy w historii możesz dosłownie 'uprawiać seks i ratować życie'. To niezwykle budujące, że wszyscy możemy chronić samych siebie uprawiając bezpieczny seks".

"Problem AIDS może wydawać się odległy, a przecież tak nie jest. W Polsce również żyje wiele osób chorych, które często nawet o tym nie wiedzą. Dlatego tak ważne jest by przypominać o problemie i badać się. Potrzebujemy otwartej dyskusji i uświadomienia sobie, że jeśli nie zrobimy z tym nic już dziś, to jutro, za miesiąc, za rok problem będzie większy. To jest choroba zakaźna, która się rozprzestrzenia, dlatego musimy z nią walczyć. W Polsce badanie na obecność wirusa HIV jest darmowe i ogólnodostępne.

Dbajmy o bezpieczeństwo swoje, bliskich i innych: tu w Polsce, w Afryce i na całym świecie. Małymi krokami możemy coś z tym zrobić!”komentuje Jakob Kosel.

Co to zmienią DUREX i (RED)®?

Durex, poprzez współpracę z organizacją (RED)®, przeznaczy dotację w wysokości minimum 5 milionów dolarów w ciągu 3 lat od startu kampanii, na rzecz Globalnego Funduszu na rzecz Walki z AIDS – organizacji partnerskiej, która współpracuje między rządami, społeczeństwami obywatelskimi, sektorem prywatnym a osobami dotkniętymi chorobą. 

Durex dołącza do grupy najbardziej znaczących światowych marek, które odkąd w 2006 roku Bono i Bobby Shriver założyli organizację, połączyły już siły z (RED)® i tworzą wspólnie specjalne edycje produktów. Do dzisiaj (RED)® zdążyła już wygenerować ponad 500 milionów dolarów dla Globalnego Funduszu na rzecz Walki z AIDS, z czego 100% darowanych środków trafia do puli programów, aby ci najbardziej potrzebujący mogli skorzystać z pomocy.  

Globalny Fundusz zapewnia, że z pomocy (RED)® skorzystało już ponad 110 milionów osób – w formie prewencji, leczenia, doradztwa, testów na HIV czy usług opieki.

Uprawiaj seks i ratuj życie z  (DUREX)RED. Marka zachęca do podzielenia się ze światem przekazem w mediach społecznościowych. Wystarczy hasztag: #HaveSexSaveLives

Więcej o kampanii przeczytacie na www.durex.com/red