Irlandzki detalista rozwija biznes w Polsce i sukcesywnie poszerza obszar swojej działalności. Po Warszawie, Poznaniu, Katowicach i Krakowie przyszedł czas na Wrocław. To właśnie tutaj, 23 sierpnia, otwarto sklep w centrum handlowym Magnolia Park. Za niecały miesiąc zakupy w Primarku zrobią natomiast mieszkańcy Łodzi. 19 września w Manufakturze zadebiutuje bowiem 6 już punkt tej marki w naszym kraju. 

mat. wysłane

Primark we Wrocławiu – powierzchnia, innowacyjne kasy i wygodne przymierzalnie

Pierwszy sklep na Dolnym Śląsku ma dwa piętra i 3700 m2. To 5 punkt w Polsce i 429 na świecie. Od ponad 50 lat marka reklamuje się sloganami mówiącymi o niezwykłych cenach idących w parze z wyjątkową, zawsze aktualną modą. 

mat. własne

Nowością w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej są samoobsługowe kasy. We wrocławskiej Magnolii zamontowano 15 takich stoisk. Mają one usprawnić proces zakupowy. Dla tradycjonalistów dostępne będą też oczywiście klasyczne kasy, ale zdecydowanie widać, że Primark idzie w kierunku jeszcze większej dynamizacji i automatyzacji zakupów. Dla klientów przygotowano również 25 przymierzalni. Jak udało nam się dowiedzieć, podczas projektowania tej przestrzeni wzięto pod uwagę opinie klientów, czego efektem są jasne, duże przestrzenie z otwartym sufitem i drzwiami zamiast kotar. Co ważne, w nowym Primarku dostępne są naprawdę dobrze zaprojektowane i wyposażone przymierzalnie dostosowane do osób z niepełnosprawnościami.

mat. wysłane

Co ciekawe, we wrocławskim sklepie jest także sporo miejsca na odpoczynek – specjalne ławki postawiono między kasami a wspomnianymi przymierzalniami. 

mat. wysłane

Kolekcja jesienna Primark 

Co nas zainteresowało podczas pierwszej, przedpremierowej wycieczki po wrocławskim Primarku? Na froncie standardowo na klientów czeka tzw. Trend Room, który ma inspirować do zabawy modą i w sposób kreatywny prezentować najmocniejsze trendy sezonu. Tutaj czuć już zdecydowanie jesień, a grunge'owa krata, spodnie typu cargo i sweterki z kołnierzykami przypominają, że aktualne upały to już ostatnie podrygi lata.

mat. prasowe

Chociaż ubrań i dodatków osadzonych w aktualnych trendach w Primarku nie brakuje, to marka od lat kojarzy się przede wszystkim z niezbędnymi elementami garderoby. Maciej Podwojski, Head of Sales CEE w Primark, który oprowadzał nas po pierwszym sklepie we Wrocławiu, potwierdził, że to właśnie ta gałąź jest dominująca, jeśli chodzi o sprzedaż.

Wśród tych bazowych elementów garderoby, wielu zwolenników mają m.in. dżinsy, bielizna (w tym bielizna modelująca), piżamy, T-shirty czy biżuteria. Co roku jesienią świetnie się też sprzedają bluzy typu snuddie (wygodne połączenie bluzy i koca) oraz legginsy i rajstopy wyściełane misiem. 

Primark słynie również z produktów licencyjnych – efekty współpracy z gigantami typu Disney, Warner Bros., Netflix, Coca-Cola czy NBA widać doskonale w całym wrocławskim sklepie. Aktualnie na tapecie są Stich i Simpsonowie. Dolnośląski punkt jako pierwszy w Polsce ma także dostępną kolekcję przygotowaną we współpracy ze znanym brytyjskim celebrytą, KEM. To krótka męska linia w stylu smart casual, która charakteryzuje się prostymi, ale dobrze osadzonymi w trendach formami. 

mat. wysłane

Oczywiście w sklepie irlandzkiej marki nie mogło zabraknąć wydzielonych części z dodatkami, kosmetykami (wszystkie własne kosmetyki i produkty higieny osobistej Primark mają atest Cruelty Free International Leaping Bunny) czy akcesoriami technologicznymi i podróżnymi. Trudno też ominąć dział domowy, gdzie króluje już jesień, oraz dziecięcy z całą gamą ubrań i dodatków dla najmłodszych. 

mat. wysłane

Zdjęcia wybranego przez nas asortymentu dostępnego we wrocławskim Primarku znajdziecie w galerii.

Primark Cares, czyli biznes bardziej zrównoważony 

Wiele rzeczy w sklepie jest oznaczonych metkami "Primark Cares". To zobowiązanie marki do tworzenia bardziej zrównoważonych produktów. Połowa wszystkich ubrań zawiera materiały pochodzące z recyklingu lub z bardziej zrównoważonych źródeł, a marka deklaruje, że w 2030 roku będzie to 100 proc. Podczas spotkania Maciej Podwojski opowiedział o ambicjach Primark, aby stać się firmą o obiegu zamkniętym. Kilka lat temu irlandzki detalista ogłosił dziewięć zobowiązań w ramach trzech filarów: zapewnienie dłuższego życia ubraniom, ochrony planety i polepszenia warunków życia ludzi. Wszystkie zamierza osiągnąć do wspomnianego 2030 roku. Marka pracuje nie tylko nad materiałami używanymi w odzieży, ale także projektuje je w sposób umożliwiający ich późniejszy recykling. Zmniejsza również o połowę emisję dwutlenku węgla w łańcuchu dostaw, eliminuje tworzywa sztuczne jednokrotnego użytku i zapewnia godziwe wynagrodzenie pracownikom w sektorze dostaw.

mat. wysłane

W 2026 roku liczba sklepów Primarka na całym świecie ma wynosić 530. Czy wśród nich znajdą się kolejne punkty w Polsce? Bardzo prawdopodobne, że łódzki oddział to nie ostatni przystanek irlandzkiego detalisty w naszym kraju.