Czas postawić sprawę jasno – każdy z nas przynajmniej raz w życiu prowadził samochód, w którym niewielkie przedmioty leżały niezabezpieczone na fotelach. Czasem jest to telefon komórkowy albo dziecięca zabawka, a niekiedy także torebka czy plecak. Właśnie przykładem nieprzypiętej do fotela torebki posłużyła się marka ŠKODA, żeby wskazać zagrożenie, jakie może nieść takie działanie. 

Choć nie zdajemy sobie z tego sprawy, te niewielkie przedmioty mogą stanowić poważne zagrożenie w przypadku kolizji lub wypadku samochodowego. Według biomechaników niezabezpieczona torebka o wadze kilkuset gram w momencie zderzenia samochodu poruszającego się z pozornie niewielką prędkością 50 km/h uzyskiwała ciężar aż 16 kilogramów! Oznacza to, że pozornie bezpieczny przedmiot w momencie wypadku może stać się sporym zagrożeniem dla pasażerów.

– W ŠKODZIE od zawsze słuchamy potrzeb Klientów. Dzięki temu wiemy, że najważniejsze jest dla nich bezpieczeństwo najbliższych oraz własne. Dbamy o wszystkich użytkowników ruchu, nie tylko dostarczając kierowcom najnowsze systemy asystujące czy zapewniając im edukację na najwyższym poziomie, ale również tworząc akcje, takie jak „Siła drobiazgów”, przypominające o tym, co najważniejsze – mówi Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu ŠKODA Polska.

„Siła drobiazgów" to nazwa nowej kampanii marki, w której zwraca ona uwagę na zabezpieczenie przedmiotów w trakcie jazdy. Jednym z najważniejszych jej elementów jest stworzenie akcesorium, które nie tylko będzie przypominać o konieczności zabezpieczania przedmiotów przed rozpoczęciem jazdy, ale też będzie stylowym dodatkiem. W ten sposób powstała niezwykła torebka, która została zaprojektowana wspólnie przez przedstawicieli motoryzacyjnej marki i projektantkę modową Hollie Warsaw. Torebka została wyposażona w specjalnie zaprojektowane zapięcia, które pozwalają w wygodny sposób przypiąć ją podczas podróży. W efekcie wszystkie przedmioty codziennego użytku są bezpieczne w trakcie podróży, a po zatrzymaniu wystarczy wypiąć torebkę, by móc zabrać ją ze sobą na biznesowe spotkanie czy wieczorną randkę. Jednak to nie wszystko, na osłonce zapięcia torebki znajduje się także QR kod przekierowujący na stronę, na której można znaleźć dodatkowe informacje o zabezpieczaniu rzeczy osobistych w samochodzie oraz obejrzeć film z wydarzenia.

– W tym roku zintensyfikowaliśmy działania na rzecz bezpieczeństwa na drogach. Hasłem ​„Siła Drobiazgów – Zabezpieczaj drobiazgi podczas podróży. Dla wspólnego bezpieczeństwa” przypominamy o tym, że wszyscy dzielimy drogę, a dbanie o pozornie niewiele znaczące kwestie może przyczynić się nie tylko do poprawy bezpieczeństwa kierowców, ale również pasażerów czy pieszych. Bezpieczeństwo jest więc naszym wspólnym celem – podsumowuje Arkadiusz Gwizdek.

Torebka miała swoją premierę na niezwykłym wydarzeniu modowym, którego uczestnicy przekonali się, że nawet najbardziej niepozorne przedmioty zyskują podczas zderzenia ogromną wagę i mogą stanowić poważne zagrożenie. Jednym z gości premiery była Barbara Kurdej-Szatan. Każdy z gości, który próbował obejrzeć premierowy model torebki mógł osobiście przekonać się, ile naprawdę ważyłaby ona podczas zderzenia samochodu. To nie było jedyne zaskoczenie, jakie czekało na gości: w momencie podniesienia torby na lustrze wyświetlił się komunikat, który wyjaśnił skąd tak wielka waga przedmiotu i jak ważne jest zabezpieczanie drobiazgów podczas podróży.

Więcej o procesie stworzenia torebki dowiecie się z poniższego wideo: